tisdag 13 augusti 2013

I städtagen...

Idag kör vi lite städning, Lilleman och jag. Dvs
jag städar och han är i vägen...





Tog ett tag med dammsugaren i mattan under bordet, en sån som
blir vääääldigt hund-hårig till slut och
med div rester från myskvällarna...hihi.
Och så nu en hund... en hel hund, som vägrar lämna över
sin matta till dammsugaren...

De där textilklädda (inuti) korgarna under bordet
körde jag i maskin (trots att det stod i tvättrådet att, ja de skulle inte
tvättas i vatten)...
men jag körde dem 30 grader och trädde på den på
korgarna när de var fuktiga. Hur bra som helst...

Alla filtar och plädar och kuddöverdrag hamnade i
tvättmaskinen, och torkar snabbt ute i blåsten.

Det mullrar både över land och över havet, 
så det blir väl regn o rusk. 

Vi tog en rejäl långpromenad efter städningen
och jag erkänner att jag var rejält trött när vi kom hem.
Så även Lilleman, som fick ett totalt tokspel i sista backen
innan vi var hemma. 

Ni som har djur som får tokspel förstår
vad jag menar. 

Lilleman han drar in rumpan och rusar runt som
en total dåre, försöker dra upp sly med rötterna, hoppar o snurrar...
Vad jag gör?... suck,,, jag skäller lite och försöker att inte skratta för
han ser så urbota tokig ut,,, och hoppas ingen ser oss för då tror de
nog att jag tappat greppet...Sen slutar han plötsligt och är hur glad
som helst, och vi fortsätter vår promenad som om inget hänt...
Och det har det ju inte, han har bara visat hur härligt livet är!

5 kommentarer:

  1. Så härligt att ha nystädat! Här har jag gått och plockat hårhundtussar från hörnen idag, dags att ta fram snabeldraken här också. Ja det där med tokiga hundar, vi brukar säga att de fått rabies när de far fram sådär, men det var längesedan Julie gjorde det nu.... Hon håller väl på att bli gammal och sansad! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Härligt med nystädat och nytvättat...här knallade åskan igår och lite regn kom det med
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Här är halvt nystädat! Kök och vardagsrum! Köpte nya gröna växter idag och piffade till fönstrena i vardagsrummet, hängde upp gardiner (för jag glömde det i våras hehe) och flyttade runt lite ljusstakar och skålar så nu har jag typ suttit och glott på detta och tycker att jag har ett "nytt" vardagsrum!
    Sv, tack jag känner mig halvdan men ändå ok... Blir tidigt i säng idag då det är jobb imorgon


    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Det är inte kul att städa och jag ser nån grå apparatur som jag inte är riktigt bekant med.....jag vet inte ens var vi har vår....sant! För husfridens skull så är jag totalt befriad.

    Vi kallar det retrieverfnatt när Leia får såna där spel, hon springer mest runt runt runt runt så fort att en greyhound skulle verka som om den kröp, tror jag. Jag älskar när hunden får såna ryck, jag tar det som om det är en fullständigt lycklig hund!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Haha vad söt han är! Vad skönt att få städat :-) fler som behöver göra! hrmm.. hahha skulle precis skriva att jag vet precis vad du menar med sådana där ryck djuren får ibland, att vi kallar det för rabies i vår familj - och då såg jag att mamma redan skrivit det ovan, hihi. En annan sak som yngste storebror och hans fästmö säger om katterna när de blir sådana (oftast när de kommer från toa och har lättat sig lite) är att de får bajsryck! :-) Det stämmer rätt bra det!

    SvaraRadera