tisdag 6 augusti 2013

Ryktet gick....

Grundsunds Hamn flyttade om lite igår bland båtarna i hamnen, för 
att göra plats för en båt mod större.
Och givetvis var Lilleman och jag nere i morse för att spana...

Om den var stor? Ja det kan man säga. 26 meter lång och över 6 m bred.
Det är en Princess 85.
Vem som äger den? Inte en susning. Men den går på sisådär
38-39 mille. Så...


den är så stor att den inte får plats i min iphone-kamera... ;-)

Jag är så fascinerad av de här stora fartygen. Önskar att jag kunde vara med när den skulle lämna Grundsund, bara för att få höra motorerna....

Lite sugen på en sån här? Ja men då kan man hyra en liknande nere i Medelhavet och testa lite först. Vem vill köpa grisen i säcken? Pris för en vecka 42 000... Euro. Japp, nästan en halv mille. Men jag antar att man får en kapten med på köpet då, och kanske nån till som sköter tampar o trossar o sånt... Vad vet jag? En liten glimt över hur det skulle kunna vara...






5 kommentarer:

  1. Någon skulle ha varit snabb och lagt ut röda mattan! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Undrar vem det var som var på besök.

    SvaraRadera
  3. Det var jag och min besättning som la till, jag letade ivrigt efter dig i hela Grundsund! Ja jag har lite problem med att spendera mina pengar så ett hus att cruisa runt i istället för en båt passar ju mig bättre hahaha...
    Jisses vilken båt!!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Det kanske är en present till Dig från någon hemlig beundrare!!!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Men hjälp! Det är för mig helt obegripligt att någonting som en båt kan vara så dyrt - än mindre att någon har pengarna att köpa den! Men den var häftig och bara det att den inte fick plats i din iphonekamera säger ju hur stor den måste vara hehe! Kram!

    SvaraRadera