onsdag 21 augusti 2013

Samlat i ladorna...

I helgen var vi på gården (som vanligt höll jag på att skriva...)
(och det gjorde jag) (?!?)

Tidig morgon? Ja, i natt har jag sovit gott, inte riktigt
reda i huvet ännu, hihi...

Iallafall...

Nu börjar det bli tomt (det skriver jag jämt, och ändå finns
det saker kvar)...

Jag packar, sorterar och slänger,,, nej jag slänger inte så
värst mycket längre. Jag packar ner i kartonger och
skriver "Skänkes" på dom.
Vem/vad jag ska skänka dom till?
Inte en aning ännu. Det ger sig på slutet.

När man är och gräver längst in, längst ner och
längst bort i ett stort, gammalt hus där man bott länge,
så kan man hitta de mest märkliga saker.


Som en låda med burkar.
År 2001 så gick jag en kurs
på Crearome i Gamleby
för att lära mig ta hand om vad
naturen har att erbjuda när
det gäller örter.
För tillverkning av naturkosmetik
och lite annat.

Jättespännande och intressant.
Vi gjorde olika"inläggningar"
och lade i burkar... och de hittade jag
nu efter tolv år...

Och vet ni vad!
De luktar helt bedårande gott!
Allesammans.
Trots sin ålder...

Om jag tänker tillverka något av de här?
Näe,,, det tror jag inte.
Men visst är det spännande.
Om ni är intresserade av naturliga produkter
så rekommenderar jag er verkligen att
gå en kurs hos dom.
Nu är visst kurserna i Skåne, det är
inte fel det heller ;-)

5 kommentarer:

  1. Coolt att de känns bra fortfarande!

    Förmodligen för "bra innehåll"

    Ha det gott!


    //Maliin

    SvaraRadera
  2. Kul att du varit kurs så nära mej, fast då bodde jag inte här! Det där företaget finns ju här fortfarande med ekobutik. Jag har faktiskt aldrig varit där, det är väl det där med hemmablind! Vi går "bara" här hemma och grejar hela sommaren. Och ni grejar varje helg, förstår att det är mycket jobb med att tömma en hel gård. Lycka till! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Alltid är det något pyssel som ska fixas!!

    Häftigt med egentillverkad kosmetik och det håller fortfarande:)

    Ha de gott
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  4. Häftigt! Verkligen ett bevis på att saker och ting håller bra utan konserveringsmedel och annan dynga (höll jag på att skriva)! Ja, jisses vad spännande det måste vara att hitta gamla saker på gården, sånt gör ju liksom att det lätt tar längre tid att tömma än man tänkt sig.. jag vet hur jag själv kan bli sittande och titta bland gamla saker när jag egentligen skulle rensa.. kram!

    SvaraRadera
  5. Oj... Ja då kan man verkligen ta vara på naturen!!
    Jag har satt en surdeg på jäsning, läste på en sida att degen kan överleva ett bra tag om man matar den...
    Kanske blir så att jag lever på surdegsbröd ett tag framöver!

    Kram Sandra

    SvaraRadera