lördag 31 augusti 2013

Semester nu igen...

Jahapp, då tar vi semesterstängt ett litet tag framöver.

Vi drar en bit söder-över och festar loss...

för så här är det:

de första sextio åren är bara uppvärmning

så på tisdag så börjar resten!
Det är då man kör på fullt och ökar...

Fast vete sjutton hur det blir med ork o sånt,
för idag kroknade jag.


Igår skrev jag ju om halva priset
på Jula.
Men jag kom aldrig iväg
(låg o trynade i soffan helalångadan)
så jag tänkte ta ett försök idag istället.

Tidigt, alldeles efter öppningsdags
såg det ut så här vid ingången.
Dessutom var hela affären smockfull
med kunder...

Så jag vände på klacken, tog en mini-vända
inne på Torp,
köpte en varsin sallad-to-go

och körde
hemåt i sakta mak.

Husse o jag åt sallad i garaget
(visst är det mysigt med garage?)



Nu ska Lillis och jag kolla lite
på vad som ska packas...

Jag kommer möjligen att finnas
på Instagram och Facebook
för er som följer mig där...
fast ni vet ju att jag är dålig på att uppdatera mig...
men här på bloggen kör vi Semesterstängt åtminstone en
bit in i september.

7 kommentarer:

  1. Hittade precis hit... Vilken härligt varm blogg du har! Gillar! :)
    I min blogg finns också mycket av meningar som slutar så här ... ;)
    Ha en skön semester!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vänt, gillar inte köandet! Ha en riktigt skön semester så hörs vi! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Ja roligare finns än och stå i den kön...ha en bra semester ses på ig och fb

    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Jisses vilken kö.... Jag hade nog också vänt direkt!!!
    Lilleman kommer att klara sig galant när ni är borta...
    Tack du, herre jisses ett år redan?! Som gift! Jag frågade hur han stått ut hehe... Blommor fick jag idag också :-)
    Vi firade med lasagne och kladdkaka... Mycket gott!!

    Jag önskar dig en härlig semester och ett hipp hipp hurra på födelsedagen!!!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Vilken kö, ibland önskar man att man skulle vara vipkund och få gå förbi alla;)
    Tidigt i morse var det +1 grader här, stackars mina pelargonier.
    Ljuvligt med en semestertripp söderut.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Vilken hemsk kö!!! Skulle också ha vänt och åkt hem, rea är ska vara kul och inte en pina.
    Hoppas ni har det skönt på er lilla tripp och att du blev ordentligt firad av mannen på din stora dag ;).
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. AJ då, då har jag missat dig för nu har du åkt! För jag fick ta ofrivillig blogg- och instagramsemester pga alldeles för mycket jobb den senaste veckan. Puh! Men åh jag hoppas att ni har det underbart och så får man kanske säga grattis för om jag läser rätt mellan raderna så firas det födelsedag i dagarna! Stor kram till dig!

    SvaraRadera