torsdag 22 augusti 2013

Vad får man för femhundra spänn?

Femhundra kronor.
Det är ju ganska mycket pengar
(speciellt om man inga pengar har...)
men när det gäller kläder så får man inte så
värst mycket för de där femhundra, speciellt
om man vill ha

märken
design
det som alla vill ha
"kvalitet"
går kvalitet och märken och mode alltid hand i hand?

Vet inte om jag vill hålla med.
Mitt dyraste regnställ har just nu
alla sina kardborreknäppningar hängande
på trekvart på grund av att det sydda har släppt...
Och det beror inte på att de har fått kämpa ensamma
utan dragkedjan har alltid varit stängd under...

Nåväl, det är en helt annan historia.

Tänkte visa vad jag fick för mina femhundra,
de som jag tyckte var ungefär vad klädkontot
skulle innehålla den här månaden.

Det blev

det här

jacka i ull o "låssas-skinn" från HM för 150 kr

klänning i syntet med paljetter och
attans snygg rygg... HM 100 kr

Jeans Kappahl 200 kr
(med ett presentkort på 50 kr
och halva REA-priset så betalad jag)
50 kr 

Skor Din Sko 199 kr

En krona över 
till nästa månadsbudget, alltså.














Snygga OCH sköna sandaletter,
lite sent kanske men jag räknar
med att sommaren ska vara kvar
lite längre ner i Europa, när vi
kommer ner i början på september...


Jätteskön jacka,
lite varm för nu
kanske,
men perfekt lite längre fram...



Och så klänningen i Gatsby-stuk
med den snygga
ryggen, som gjort att jag
tillbringat timmar i solen
med ryggen åt...

Den är lite längre nertill i bak också...
Stjärtlapp
säger husse,
men jag lyssnar
inte på sånt...

Har länge letat efter "den lilla svarta"
och jag tror det är slut-letat nu...
Vi får se om den blir en favorit.




Och så jeansen, 1953... ja just det, mitt år!
Tasseln som hänger under hör inte till jeansen,
den ska typ va snygg på dörren till min garderob...
typ... Nej jag är inte nån ny Maria M, jag tycker bara
om tassels ändå,,, på dörrar....typ

8 kommentarer:

  1. wow! men gud vad mycket du fick för en femhundring..
    Snyggt!

    kram.

    SvaraRadera
  2. Det var många fynd! Kul att du till och med fick en krona över.
    Pris och kvalitet går inte alltid hand i hand. Jag köpte tre par trosor för 10 kronor på ÖoB och de har hållit väldigt länge.
    Mitt år också på jeansen...

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Gu va mycke fint du köpt! Skoj att du skrev det där om regnställ, läste just ett kåseri i en tidning om hur svårt det är att köpa bra sådana. Hon hade garderoben full men var ändå inte nöjd! Nu ska jag åka och handla mat, några större utsvävningar blir det inte här!
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Det var värst vad mycket du lyckats få med dig hem för en ynka femhundring, sånt gillas. Snygg kommer du bli på er resa.
    Jag var in en snabbis till stan idag men hittade inga kläder... Ska ju oxå ut och resa och hoppas sommaren fortfarande är kvar i Barcelona i oktober :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Snygga kläder EM...och så mycket fint för 500 det var duktigt gjort.

    För mig är det en sport att handla billigt...gärna på rea och 70% ha ha ha:) Då är man nöjd!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Jisses, vad mycket du fick för dina 500 kr.
    Väldigt snygg klänning och skorna var ju himla läckra.
    När och var åker ni i Europa?
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Det var inte lite du fick för den femhundringen...då blir man glad
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Det är ju underbart att hitta kap,ibland tror jag att man kommer in i sådana "flows" att hitta kap, eller vad man nu ska kalla det hihi... snygga kap var det också :-)
    Du skulle mot Göteborg idag va??? Lycka till!!

    Trevlig helg

    Kram Sandra

    SvaraRadera