fredag 23 augusti 2013

Vart ska vi, och hur gick det?

Ja så är det fredag.

Och det var en snabb dag, må jag säga.

morgonsol i vindfånget

Gick faktiskt upp lika tidigt
som vanligt, fastän husse
har börjat sin semester idag.

Så det bidde ingen sovmorgon.

Frukost som vanligt, och
fint väder som vanligt.

Ser ni så fin den lilla byrån blev
i vindfånget. Den har varit ute på
Blocket, men ingen har nappat.
Det var väl inte meningen.

Den skulle väl bo här...




Efter frukost-
vroooom ner till Göteborg.
Lite ärenden först, och sen till Sahlgrenska
för invägning.

Ärligt talat så är invägningen
ett mindre moment,
mer roligt är de intressanta
diskussioner som
dietisten och jag har.
Och det blir inte bara
mat o vikt-prat, det blir träning
och lite annat
ditten o datten...


Tänk att ha en dietist som peppar,
ger råd och stöd,
som följt mig hela min viktresa,
hur ska jag klara mig sen?
När de här extramånaderna
är över?

Hur det gick på invägningen då?
Hmmmm,,, jodå det gick väl bra...

hade gått upp....

0,6 kg på de här två månaderna
de månader som jag slarvat och inte tränat
alls
Men har ändå haft min vanliga vardag att gå
tillbaks till...

Det är nog det som är finessen för mig.
Jag kan strula till det med att äta för mycket nån dag,
äta nåt som är mycket socker i
(o jäklar vilken sockerrush jag får då...
alldeles darrig, inte skönt)
eller gå in i en halv mackfrossa (halv betyder att jag inte äter
femton mackor, men ändå fler än jag ska)
bara jag går tillbaks till normala rutiner så hoppar vikten
ner till normalt igen. Och det är väl de där
sextifemkommanånting
som är de som jag ska väga...

Sitter o bokar färjebiljetter till Danmark
och Tyskland och förbannar att jag missade
att boka den superbilligaste resan, som skulle
bokas fjorton dagar innan. Vi åker den 2e...
för sent alltså,,, attans,,, de där pengarna kunde jag
shoppat för istället...gaaaaah.

Resan blir
Köpenhamn-Lübeck-Spyker/Rügen o så hem igen.
En liten vända ner till Tyskland alltså, med
dagen D som föDelseDag i Köpenhamn...
Det var alltså den stad som jag valde, när jag fick
välja var jag skulle fira den...
Sanibel Island eller Fort Myers i Florida
funderade jag också på,
men det är lite fel årstid,,,,
har varit där flera
gånger på hösten, och hamnat i orkaner...
så det bidde Köpenhamn...
Nära o bra... säger hemmaråttan EM...
som blitt flygrädd på äldre dar...




5 kommentarer:

  1. De där fjuttiga hektona (heter det så?) är ju baggis i det hela, de går du snart bort på en långpromenad med Lilleman. Och det där med att missa bra erbjudanden är du inte ensam om. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas inte att du känner dig missnöjd med 0,6 kg, det (för mig) låter ju kanon bra nu med sommar och allt, kan säga att du haft ett härligt två månaders
    sommarlov ;-)
    Köpenhamn blir väl en bra stad att fira födelsedagen :-)

    Nu blir det soffläge, fotbollsmatch med stora imon och sen blir det ladda inför loppet, jag känner mig lite nervös...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Du är skitduktig! 0,6 kg är ju inte något alls så du gör ju jättebra ifrån dig. Lite resor fram på höstkanten låter inte fel alls. Jag har alltid drömt om en julshoppingresa till någon storstad men ännu inte fått tummen ur. Vi får se när det blir! Kram!

    SvaraRadera
  4. Du är duktig och fortfarande så disciplinerad! Gratulerar.
    Kul att ha en resa att se fram emot! Det kommer att bli jättehärligt, jag lovar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Du är ju så himla duktig, så det lilla går du ner på nolltid. :)
    Vad härligt med resa på höst kanten och att fira din födelsedag utomlands.
    Jag har varit på Sanibel Island och där är ju så himla fint.
    Trist att du är flyg rädd.
    Ha en underbar resa!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera