onsdag 11 september 2013

Fyra årstider ja tack!

Vår minisemesterresa fortsatte från Köpenhamn
över till Tyskland och ner till
Lübeck.
en bira på gågatan i Lübeck


Där skulle vi bo en natt på ett hotell som heter
Viere Jahrzeiten.
Fyra årstider...
Det såg väl ut "så där" när jag bokade det
via Booking, men eftersom en svit hade
ett schysst pris, och vi bara skulle stanna
en natt så...

Men oj! vilken överraskning!


ett eget litet kontor


Vilken hit det blev.
Det ligger lite off i nästan som ett
industri-område
en bit från Lübeck gamla stad.

Men eftersom vi varit i Lübeck
tidigare och kände till
stan, så tänkte vi att en rejäl promenad har aldrig
skadat...

Hotellet var helt fantastiskt!
Rent, ja superrent!
Fräscht, så där fräscht så man
nästan känner att det gnistrar.






sittgrupp med TV som går att vända




















...mot sängen
notera badrocken o tofflorna
Ni som bor på hotell då o då (eller ofta)
vet säkert att det kan se bra ut, men om 
man kollar noga...

Men här... ojoj.
toan hade softat glas, så det var ingen insyn...







Och rummet. eller sviten... ja...

suck *nöjt leende*
sjunde våningen (högst upp) med
fantastisk utsikt
och endast restaurangen ovanför
och så det fantastiska badrummet
med glasväggar.
Här kan man tycka som man vill
men jag älskade att ligga o "flöta"
i det überstora badkaret
och kunna se rummet utanför...
och som sagt
det var så RENT!


men badrummet, det syntes...





















tror aldrig jag legat i bredare säng...




Badrockar o tofflor fanns att
låna. Fint vikta på sängarna...

Och var man inte nöjd med kudden
(storlek, mjukhet....)
så fanns flera olika varianter att
välja i receptionen.
Men vi var nöjda.


AC som man själv kunde ställa
in temperaturen.... det är bra det.






lite skrynklig blev den allt efter bar-hänget
I övrigt:
fantastiskt trevlig bar o restaurang på
högsta våningen med utsikt 360 grader
där vi tog en kvällsdrink efter middagen
(jag hade min egyptiska princessklänning...
som till slut blev insydd så den passade)


en sån där utanpå-hiss som jag knappt
vågade åka
först, utan stod och stirrade rakt
in i väggen istället för
ut genom de tre glassidorna när den
åkte de sju våningar
upp till "vårt". Sen vande jag mig...

En frukost med sekt (typ champagne)
och allt man kan drömma om
i den fina takrestaurangen.

Trevlig och förekommande personal
som fixade bestick o sånt till vår lilla
kvällsvickning (vin, ost o bröd).

Dit åker jag gärna igen!

Om detta är reklam? Nej nej vi är bara så nöjda!

6 kommentarer:

  1. Gud så härligt med lite minisemester! Och vad skönt det är när man blir så där barnsligt nöjd med hotell osv! =)
    Ang cykelfesten, så har han som håller i det gjort något slags schema där han numrerar varje förrätt, varmrätt, par m.m.... En fördel om antalet par är jämnt delbart med tre, för tre rätter ;) Det gick inte att lägga i något excel, exempelvis sade han med tanke på allergier t ex. Ja, det är en kul grej, helt klart!
    Nu såg jag att du precis lämnat en hälsning hos mig, så jag ska ta och läsa den :)
    Ha en fin onsdag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt när det blir så bra som man hoppats (eller ännu bättre).
    Tycker jag blivit besviken många gånger när man bokat hotell eller stuga för man tycker det ser så fint ut på fotona men sedan är det bara slitet och skitet!
    Det finaste hotell vi bott på är nog Radison Blue i Malmö..............dyrt, men ibland är det kul att unna sig något extra.

    Jag har ju visat upp mig förut på bloggen, i början kändes det konstigt men sedan så tänkte jag att det är så många som ändå vet hur jag ser ut och som sett mig i både butiken och i olika tidningar här i stan i alla fall., så skadan är redan skedd!

    Snygg klänning du har på dig, men vad tunn du ser ut, du går väl inte ner mera i vikt?

    Fin dag till dig,
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj va mysigt ni verkar ha haft det! Och ett bra hotellrum( nä svit var det ju) det är inte ofta de t lever upp till förväntningarna när man beställt på nätet. Minnen för livet och det är underbart när det är positiva!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara ett jättefint hotell..fin bild på dig
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Jojo fint ska det vara :) Häftigt med en svit och det är trevligt när man blir positivt överraskad, du var verkligen värd ett toppenhotell.
    My god vad snygg du är! Kram

    SvaraRadera
  6. haha du e rolig du... glor in i väggen istället, tur att du vågade titta ut till slut!
    Så snygg du äääär!!!
    Jag är en värlsvan hotell-övernattare minst en gång om året om ens det haha.. ja man kan väl kanske räkna med utlandssemestrar så blir det desto fler...
    Den där nöjd känslan är härlig när man verkligen verkligen gillar hotellet och allt blir liksom mer än pefekt, typ så!
    Vad härligt att gympan startat igen, det är skönt att svettas...
    Jag håller tummar och tår för dig på fredag!!! och kul med besök av syster!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera