torsdag 10 oktober 2013

Det där med väggar...

Att flytta in i en nybyggd lägenhet med jungfruligt vita väggar
har varit lite av en prövning.

Vad sätta upp?
Skruva, spika, är det värt att göra hål?... 
ja ni fattar ungefär hur jag tänkt.

Så då var det där med tavellist/tavelhylla....
ellervaddetheter... en smart grej.
Här kan man ställa/hänga/lägga lite vad man vill.

Från börja var det bara mina Berlin-bilder som stod här.
Sen hamnade min favorit, den ikon som vi köpte
i Rumänien för en herrans massa år sen, en bild
på min Jagga och så brännaren som jag har för
att bränna ändarna på paracorden, här... 
om ni undrar vad paracord är
så... läs här



På den andra listen så...


Min älsklingstavla av Lars Karlsson Frost
en alldeles för tidigt bortgången konstnär
från Öland. Detta tryck är signerat men inte
numrerat. Har fattat som att han inte numrerade
sina tryck. Är i alla fall väldigt förtjust i tavlan.

Och så finns här mina glasögon, som jag sällan
använder, varför? jo de är likadana som mina
andra som är liiiite bekvämare.



Och så min favvoparfym

Krokar är bra att hänga saker i.
I den tomma kroken brukar
min lilla aftonväska hänga.

 Ett fönsterhänge av glas och metall som kommer från mitt barndomshem.
Vet inte varifrån det kommer, alltså vilket glasbruk som gjort dom.
Nån som vet, kanske?
I alla fall så hänger allt detta precis just här över där jag sitter nu...

Så här såg det ut innan jag började belamra listerna/hyllorna.
Hyllorna är lite mer "jag" nu, när det finns lite mer på dom...


Här ser man att väggarna är nästan vita, men svagt brutna i gult. Precis lagom.
Ett ljust och trevligt rum, om jag får säga det själv, hihi...

4 kommentarer:

  1. Ja ni har verkligen jättefint på ert kontor. Fräscht med de ljusa väggarna men precis som du säger ska det vara lite gult i det vita för att inte bli sådär sjukhuskallt. Jag har alltid velat ha sådana där tavellister men har inga ännu.. så fina att ställa vackra böcker på också.. kram til dig!

    SvaraRadera
  2. Jag är spackelmästare!! Inte!!! Min man som varit snickare skakar på huvudet varje gång, jag har liksom inte tålamodet på att det ska torka och sen ser det ju ut som hej kom å hjälp mig!
    Vi har inte så mycket på väggarna, skulle vilja ha lite mer... Lite mer ombonat! Det är där hemmablindheten kommer in!!!
    Ikväll väntas middag på restaurang med tjejkompisarna en av tjejerna har fyllt år! En lyxig torsdag med andra ord!!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Visst är det svårt att göra hål i en fin orörd vägg! Det gör nästan ont i en själv! Då är ju tavellisten perfekt, då kan man byta utan att det syns! I väggen menar jag! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Önskar jag också fick upp nåt fiffigt på väggarna :)

    SvaraRadera