måndag 14 oktober 2013

Det som inte får hända...

En helg på gården...

med mysbrasor, god mat (grillad lax) och 
skön kväll utan TV.

Då händer det, som inte får hända!



Husse klår mig på TP.
Ni minns väl Trivial Pursuit?

Det kom till Sverige 1981
och det är den varianten som jag
hittade i ett skåp på vinden.

Jag har alltid ansett mig väl påläst,
kunnig och allmänbildad-
men här fick jag bita gräset, minsann.

Husse fyllde snabbt och galant sin tårta
med alla de rätta färgerna, medans jag 
satt där, stum och förlägen, och försökte
minnas vad som hände då... för tretti år sen.
Eller minnas nåt överhuvudtaget...

Men sen fick jag revansch och slog honom
i sista ronden på 500 (kortspel, ifall nån inte vet....)
Så jag har lite självkänsla kvar i alla fall.

Dagarna ägnades åt att höststäda ute.
Vi hade otrolig tur med vädret, som vanligt.







10 kommentarer:

  1. Tur att du ordnade upp självkänslan med 500.
    Ibland hänger inte hjärnan med bara.................

    Visst har det varit en skön helg igen, sol och så otroligt vackert ute i naturen.
    Inget napp på försäljningen av gården?

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Äsch, inte bryr du dig väl om att du egentligen LÄT husse vinna.........man får ju göra så också ibland för att bevara stämningen eller hur?!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vet du.... Just detta spel förpassade jag till sopsäcken förra helgen. Förmodligen till följd av en undermedveten rädsla att bli slagen. Hi hi hi...

    Ha det!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Sällskapsspel är en mysig sysselsättning....och ibland kan det vara rätt att "hjälpa" nån att vinna....och ibland gäller det ju "liv eller död"....hiih..eller hur....
    Ha det så gott i hösten vännen <3
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Jag tror i alla fall att du var en bra förlorare! Så mysigt det låter med er kväll utan TV! Vi har höststädat lite här idag, löver faller ovanligt tidigt denna höst! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  6. Åh jisses vad du skärmde mig med den där rubriken, sen började jag fnissa, var det bara TP!? Haha du är för kul! Kan nopg vara nyttigt att förlora någon gång också, tror du itne det ;-) Hhihi nu retas jag med dig. Kram på dej!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Ni har det bra tillsammans. Att spela med spel och kort är alltid roligt..
    Min man hälsar och tackar för den snälla kommentaren om garaget.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Katastrof!
    Tur att du snabbt fick revansch!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Jisses det spökar på blogger... inte en uppdateringjag fått att du gjort inlägg, mysko mysko! men nu så... tur det!
    Jag spelade ofta TP med min mamma och pappa, vuxen varianten, inte ett smack jag kunde då, undr ahur dom egentligen stod ut att spela det med mig hehe.. sen kom väl ett junior?! Jag har alltid gillat frågesport... men dom senaste åren har det avtagit lite... visst kan man köra frågesport på datan men det är ju som sällskapsspel man vill spela... vi har perioder hemma då Fia m knuff åker fram!

    Sv: visst är jag en person som vill att saker och ting hände helst igår!
    Min man har börjat lägga golv hemma nu, och ringer mig och säger att han fortsätter och lägger i helgen (ok hans skift schema börjar imon igen) men han kan väl lägga så långt det går idag tills han ska gå å lägga sig.. typ liksom????!! för visst har jag inte fel hahahaha...

    kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag lämnar en kommentar hos dig för att fråga om du skulle vilja göra mig en liten tjänst som skulle betyda såå mycket för mig!! Jag heter Sanna och är 20 år och bor i en liten stad utanför Stockholm, jag brinner för mode och skönhet (vilket du kan se i min blogg haha) jag deltar nu i Schwarzkopf tävling på facebook där man kan vinna en tävling om Sveriges snyggaste hår! Jag skulle vara evigt tacksam om du ville rösta på mig och kanske även lämna en kort motivering om du gillar mitt hår! Kram!
    https://hairicons2013.com/sv/entry/87/


    / WWW.FASHIONJOINT.SE

    SvaraRadera