tisdag 29 oktober 2013

Det var det det

Stormen kom o gick
ja inte blev det nåt att orda om härute
precis.
Typ 14 m/sek el nåt
och så en väldans massa regn.

Tog en tur till Torp (Uddevalla) igår kväll för
att inhandla lite smått o gott
på Biltema.
Är ingen fan av dessa gubb-dagisar,
men lite intressant kan man ändå hitta där.
Bl a de svarta sammetsöverdragna 
(eller rosa, varför inte?)
galgarna.

På vägen hem så körde vi rakt ner i en jättevattenpöl, vi försvann nästan,
och var oroliga att bilen skulle dö av vattenchocken, men den pinnade
på som om inget hänt.
Det var visst nån damm som brustigt...

Här hemma, inne, är det mysigt att kunna se ut över västerhavet
och kura ihop sig under en filt och dricka lite te,,,
Såg ni förresten den nya serien "Hjem" på ettan?
Det var del två igår.
Å vilken mysig (lite svart är den dock)
serie. Gillar de tre systrarna...
Ser fram emot de andra avsnitten.
Inte sett? De finns på SVT Play...

Nu har vi alltså Bron på söndagar
Hjem på måndagar, ja Drömkåken före där ja.
Property Ladder: Mardrömsprojektet på tisdagar (idag!)
och imorgon har vi Bonde söker fru och Halvvägs till himlen.
Så lägger vi in lite repriser på
Tyst vittne och Mördare okänd på det...
Torsdagar, efter Step-up-passet,
passar det bra med Vikings.

TV-freak? Jag? Jajamänsan.
Och det ska vara (helst) realtid dvs inte inspelat
och inte heller Play-Tv, men måste man så...

Helgerna? Näe,,, då har vi TV-fritt
på gården. Där har vi TP, 500 
och myskvällar då man smider
planer inför framtiden.
(Men jag spelar in där hemma på ön,
så det går ingen nöd....)
Fast vi har diskuterat att ta med
en liten TV och kolla igenom gamla
filmer och DVDs från alla våra roliga
resor...
och kanske nån gammal klassiker
som någon av mina otaliga
Arkiv X videoband, jo jag har
alla avsnitten på tejp, jag.

Lite väderbilder bjuds idag.
vid soluppgång imorse
så här såg stormen ut... och så ljust över västerhavet

10 kommentarer:

  1. Här var det lugnt och stilla, jag var tvungen att gå ut för att lyssna, men det susade inte ens i granarna en bit härifrån. Jag tycker om dramatik så länge det inte innebär katastrofer, förstås. Den tog tydligen en liten väg söderut och jag hoppas att den inte ställt till för mycket oreda där.
    Oh, tycker du att Biltema och Jula och dom där affärerna är gubbdagis? Jag som älskar att gå där och laborera......men min man är inte ett dugg intresserad så då är väl jag gubben och han inte!!!
    Ha det bra, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Jaså ni håller fortfarande till på gården på helgerna. Trodde ni hade gjort er av med den, men sådant kan ju ta tid. Visst är Hjem en bra serie, vi tittar på Homeland också, annars är vi TV-fria. Vi blåste heller inte bort, tack o lov. Kam/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt att ni klarade er genom stormen så bra och att det inte blev värre! Jag tänkte på dig igår kväll. Det blev itne så mycket hos oss heller så det var skönt. Hehhe vad mycket teve! Vi kollar också lite på det där drömkåken, ananrs är det halv åtta hos mig och bonde söker fru som regerar. Annars blir det faktiskt mest sån teve du inte vill se, nämligen på Play (Arga Snickaren eftersom vi inte har kanal fem) och Netflix (My cat from hell och filmer när andan faller på). Kram på dej, tur ni inte sjönk i dammen!

    SvaraRadera
  4. Tacka gud för PLAY hehe... men innan barnen, eller ja kanske innan Noah iaf så följde jag progammen efter tablån!!!
    Kunde knappt planera in annat för man ville ju inte missa sin favvo serie!
    "Bron" har jag läst om bland bloggarna och nu har jag sett första avsnittet så ikväll blir det väl del 2 då :-D

    Ja den där stormen, märktes det inte så mycket av.. eller jo det blåste ju en hel del och vinden ven i husknutarna, det var lite läskigt, men igår kväll så trodde jag att det skulle blåsa lite mer.. eller så fattar jag inte vad innebörden av orkan är hahaha...
    Skönt att det inte blev värre!!

    Var försiktigt med fingarna.. så kul att få hjälpa till att starta web-shop!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jaså...ni slapp undan blåsningen! Ja, vi fick inget vi heller. Däremot mängder med regn. Hade jag fått välja, hade jag nog hellre tagit lite storm.
    Hur i hela friden.....finns det så där mycket tv-program? Nej jag skojar. En del av dom ser jag oxå.

    Ha det så bra nu där ute på din vackra ö.

    kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Har inte sett någon av de där serierna, tittar knappt aldrig på tv bara nån enstaka film ibland.
    Här fick vi inga känningar av stormen trots varningar så det var väl bra, har hört att vissa drabbats riktigt hårt.
    Så ni är fortfarande kvar på gården ibland, ligger den ute på hemnet?
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Gubb-dagis. Ha, ha!

    Här följer vi Bron. Den är ju himla bra och med så bra skådespelare.
    Property ladder tittar jag också på. Jisses, vilket renoveringsprojekt de har köpt på sig. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Vi klarade oss ifrån stormen härmed ..var bara som lite kraftigare blåst.
    Men jag gillar inte blåsten alls...får svårt med min andning då pga kolen.
    Ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Vi klarade oss också bra från stormen. Den var över på ett par timmar ungefär!
    Nej, Bron får man inte missa, och tur är väl att det finns svt play, men jag ligger lite efter nu. Har några program även från 4:an som jag ska se, och där har man ju bara en vecka på sig, på tv4play! Stressigt! Ha ha, vilka I-landsproblem man har...
    Ha det fint!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Gården?? Ön??? Allt bra :-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera