måndag 7 oktober 2013

Goodie-bag och nitar... hallon och låssassocker

Vilken härlig helg vi haft. En sån där lagom. En blandning av vila, rekreation, pyssel och dittodatt.

Fredagen började med att vara en vanlig dag, en sån som börjar tidigt med tända ljus till frukosten och man ser dagen gry över Orust. Så blev det lite soffhäng och läsning (Håkan Östlundhs "Terror" på iPad). Bäddning och fixning av köket emellan där.

Sen, vid nio-halvtio så började Lilleman tjata om sin morgonpromenad, den andra i ordningen. Den första tar husse hand om vid halv sex.

Det går till så att han rantar runt mig och slickar mig på handen. Han följer mig "som en hund", och ja det är han ju också... så efter ett tag så suckar jag uppgivet och säger ok då, vi går väl då...

Vi tog den vanliga rundan, den ganska långa, ca enochenhalvtimma blir det nog till slut. Det var så härligt väder (det är nästan alltid härligt väder här ute) och hamnen var tom som vanligt. Bara stackars gamla LL 158 Sandö som ligger där alldeles ensam vid Östra Kajen i Grundsund.

Sen så går fredagen så där lagom fort, (ytterligare en prommis med Lilleman vid tre-tiden) och på eftermiddagen så börjar jag förbereda mig för kvällens begivenhet. Det var tjej-kväll på Moltaz Design i Henån på Orust. Inte så där jättelångt härifrån. Det blev en trevlig kväll, om än lite trångt och varmt där i butiken med alla som kom. Det var några frisörer från studion Endorfin i Göteborg som fixade frisyrer på besökarna. Jag avstod,,, mitt hår är ju så kort och... att sitta där inför alla... näe...

Gott bubbel (alko-fritt för mig, jag körde ju) och lite smått att äta- och rosa dammsugare. Om jag köpte nåt? Jajamän, det blidde ett halsband. Som också går att använda som armband. Jag har gått o suktat efter ett sånt här liknande ganska länge. De finns i olika tappning i olika prisklasser. Vi hade ju 20 % på allt den här kvällen i Henån, så...
Jag hade kunna tänkt mig precis hur mycket som helst från butiken. De hade en massa fint, och jag blev så förtjust i korgarna, skålar, ja allt kunde jag ha släpat hem.

bild:moltazdesignshop.se

Och så fick vi en sån där spännande Goodie-bag när vi gick hem. Innehållande lite smått o gott. Hårprodukter, godis, washi-tejp, och så rabatter från flera företag. Det var roligt att packa upp när man kom hem. Chokladen som låg i inbjudan till Chokladkalaset var inte att leka med. Att gå på Chokladmässa är nåt som jag säkert skulle gjort i mitt tidigare liv. Men inte numera. Det skulle inte min karaktär klara. Så jag nöjde mig med de där två bitarna och så får det bli...


Resten av helgen? Lördag en tur till Göksäter (också på Orust). Det är som ett mini-Ullared, och där hittade jag lite smått o gott (mössa, tights, led-ljus, halsduk mm) och husse köpte kläder. På vägen hem (nåja en liten omväg) handlade vi för första gången på nya City-Gross på Torp. Bra och stort, kan jag säga. Lax-och hälleflundrabakelser inhandlades, och som slängdes in i ugnen när vi kom hem. Urgott!
Söndagen gjorde vi inte nått! Joförresten, jag frostade ur frysen...och så åt vi min special-gryta på fläsk och massor av grönsaker. Och så gjorde jag en hallonpaj med Stevia istället för socker. Helt ok. Hallonen skulle "göras av med"--- en liten bit och så lite ädel visp a´ 20 %---- annars så var det lugnt o fint och nu är det måndag och man känner sig verkligen redo för en ny vecka.

4 kommentarer:

  1. Det låter som en himla skön helg, det! Jag gillar också när det blir lite lagom balans mellan pyssel, vila, promenader och kanske lite shopping. Häftigt halsband - passar dig perfekt! Vi var på torget i lördags (fast jag gnällde i fredags kväll och ville ha sovmorgon var jag ändå tacksam över den tidiga lördagsmorgonen som gjrode dagen så lång) och det var jättemysigt. Köpte frukt och grönt och ljung! Hihi ja du såg Pebbles ansiktsuutryck, hihi. Ja de är roliga djuren, igår när hon var med mig i garderoben (mycket spännande!) så var det någon granne som bonkade till emd något, varpå Pebbles for iväg och morrade. Hon är som en liten hund! Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en riktigt trevlig och mysig helg! Kul med godispåse, mycket smått och gott där. Ha det bra, kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Låter verkligen som en härlig helg!!!!:)
    Härligt att få bo i skärgården sådär! =)
    Kram och ha en fortsatt fin ny vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Det var mycket som du hann med! Vet inte vad som hänt här men oftast går vi och slöar bort dagarna... nä jag skojar, men det känns så ibland! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera