onsdag 9 oktober 2013

Grattis, min fyrbente vän, på tvåårsdagen!

Grattis Lilleman
ja han heter ju inte Lilleman förstås
men vi kallar honom allt möjligt
utom när det är allvar
då kommer hans riktiga namn fram...

Så här kan det också låta:
"mammas gullegris"
"tigg-maja" ( han är en han/hen, en han som är kastrerad)
"skit-unge"
"bus-frö"
"nufårduläggaavdjävulsonge" näääääe, det säger jag väl inte?
"världensbästa"
"hörrukomnudå"
"amenva... LOSS!"

"Nej-då-han-är-inte-farlig-jag-bara-håller-honom
så-han-inte-dräglar-på-er" när jag kortar upp kopplet vid möten
på trånga passager.

"Titta-katten/rådjuret/ekorren/maneterna/fiskstimmet/svanarna/måsarna/skatorna!!"
"Släpp pinnen! Ät inte på pinnen! Ät inte gräs!/du väl ingen häst heller?"

Ja det är som att gå promenad med ett barn, ja.

Idag är det två år sen han och hans syskon kom ut! Sen har det gått av bara farten...
Stor har du blivit, mitt hjärtegryn, och igår vägde vi dig. 32,2 kg bara muskler.
Det är tur att jag har uppfostrat dig väl... eller ja, det funkar väl oftast...
Liten räv bakom örat har du allt.
Men du är söt när du sover...




Här kommer lite bilder från de här två åren
ja herregud det är jag (mod större)
och Lilleman, två dagar gammal...

första natten hemma hos oss

Lilleman och syster yster är trötta

Lilleman och Rottis är kvällströtta
en kort period kunde han ha kofta

bff, så synd att det bara blev ett år tillsammans

typiskt Lillis: lite skraj, men mest glad...vift vift

och så kan man sortera skor om man har tråkigt

dragkamp med Rottis, vem vinner? 

alltså detta var inte snällt...

precis efter att rottis gått vidare till himlen, så åkte vi till Hjo
Lilleman fick se båtar och vatten... konstiga saker
allt för att försöka glömma det tråkiga

det här med västkusten, det är roligt det... ute med husbilen
i Kungshamn, då planer smids inför flytten ut hit till kusten

snygg kille... men lite spetig... inte färdigvuxen ännu
här ser man rottis-arvet, man kan tro att det är en ung Rottis på bilden
och här ser han ut som den halv-boxer han är...
i Stockeviks hamn, på långpromenad...
och så åkte vi buss hem...

extra nice att ligga i fåtöljen o kolla på utsikten
 här sitter jag på min o husses el-moped. Den går helt tyst! Det är bra det.
Jag åker med ibland, men då sitter jag i en sån där bur man har när man flyger
flygplan, ni vet... säkert och bra. Tror ni folk kollar? hehe...
Tack för oss!

5 kommentarer:

  1. Underbara bilder!
    Söt han är där han ligger och sussar....................

    Ni har då förändrats båda två.

    Ha en fin dag och fira nu Lilleman ordentligt,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis till Lilleman!!!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till Lilleman på din alldeles egen dag! Åh älskar bilden där han har kofta på sig, den blicken gör att man bara smälter... vill pussa honom rakt på nosen! Och go den också där han ligger och leker med ett rep.. ja många fina bilder blir det lätt på en fin hund och han är värd att vara med på varenda ett, eller hur! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  4. Gratulationer till 2 årsdagen! Han är en stor kille nu, Lilleman! Han får väl världens största köttben idag, hoppas jag. Eller ja, nåt liknande i alla fall. Fast jag tror möjligen att han får det jämt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken bildkavalkad! Stort grattis till Lilleman! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera