onsdag 23 oktober 2013

Skönt att vara tillbaks efter kuren...

Jag mår verkligen inget vidare av att äta penicillin.
Antibiotika, ett nödvändigt ont.
Denna gång var det verkligen ett penicillin som jag
fick och jösses vad det tar.

Trött, ont i magen, hängig, (grinig.... )
ingen fysisk ork och inte heller nån
psykisk. Ni vet, så där så man har lust
att gråta men faktiskt inte ens orkar...

Men det var bara i fem dagar, och igår var sista tabletten.
Idag?
Jotack, känns som man är tillbaks.
Lilleman och jag gick en av de långa vändorna.
Han var givetvis jätteglad.
Lagom surt att bara fått
gå runt kortisarna under de här dagarna,,,
med matte gnälligt hasande efter.

Givetvis regnade det även idag.
Det har det gjort sen jagvetintenär...
en av mördarbackarna i den långa vändan
När det regnar så rinner vattnet ner efter berget. 
I den här backen så finns en fin liten fors, ni
ser den till vänster.


Här utanför ser det ut så här



Folk cyklar här nerför...
väntar bara på att nån ska stå på huvet 
när hjulen skär ner i hålen...

På gården ser det ut helt annorlunda
I helgen fick vi en härlig långpromenad
(trots mitt illamående, som blev lite bättre
av den friska luften)
genom "planteringen".
De här träden var pyttesmå när vi flyttad dit.
Nu mer än tjugo år senare
så är här en riktigt fin tallskog.
Lilleman fick vara lös, det är inte ofta, det.
Men han lämnar inte flocken...
även om det är hur spännande som helst-
In till höger här, så finns en igenväxt liten
sjö, där ett tran-par har haft bo i alla år.


6 kommentarer:

  1. Skönt att du känner dej piggare efter din PC kur. Här har vi också haft regn till och ifrån i några dagar, men här behövs det verkligen. Idag fick vi vår hundpromenad nästa i uppehåll. Vår lilla springer heller inte iväg ifrån oss när hon är lös i skogen och skulle hon komma för långt framför oss så stannar hon och väntar, precis som om hon undrar: Kommer ni aldrig? Den där vägen skulle jag inte vilja cykla nedför.... Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Uuuuh, inte kul att inte må bra. Hoppas det är bättre idag och framöver. Nu ska jag inte vara "sån" men visst är det härligt med regn, det har ju varit knastertorrt ute......jag vet jag leker med döden när jag skriver det, men jag tycker så mycket om den här årstiden, den allra bästa. Hoppas jag kan smitta dig lite!!!
    Såna där utskärningar i vägarna, det får man liksom på köpet i den här delen av världen. Vi har sådana här också och idag håller vi alla på att dona med det. Vi är ju liksom nästan bara släkten som bor här och här grävs och läggs fler rör. Vårt husbygg har gjort att man uppmärksammar det mer, förut rann det som det ville.
    Skönt med den härliga tallskogen, jag älskar skogar och mossa! Och det är också som bäst på hösten.
    Ha det så gott, kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Underbart att du mår bättre och kan ta härliga promenader! JA nu har det verkligen regnat på tvären i flera dar men vilken värme det är nu då, ljumna vindar och 15 grader runt halv sju på morran...
    Idag har jag jobbat på "jobb 2" då man lämnar sitt ordinarie jobb, hämtar ett mini monster på dagis sen till ishallen och hämta stora, sen in med barn i bilen och lämna av barn lite här och där.. ja mer exakt så lämnar jag ju av dom hemma hos sig själva hehe... nu är jag bänkad i soffan och hoppas på att somna i soffan för det är faktiskt hur gött som helst...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du mår bättre! Inte kul när man är sådär under isen - och om man inte ens orkar gråta, då är det rätt illa... åh det får mig att tänka på en lördag när jag låg med fruktansvärd huvudvärk, jag kunde inte ens röra på huvudet för då kändes det som om huvudet skulle explodera, jag låg på rygg på vår säng och grät stilla och lilla Pebbles låg alldeles intill mig och vakade över mig.. de är för goa våra husdjur.. jag kan tänka mig vad Lilleman är glad att du är på benen igen! Höstruskkram till dig!

    SvaraRadera
  5. Det regnar ganska mycket här också. Men oj, den där vägen ser hemsk ut :/

    SvaraRadera
  6. Kikar in så här på kvällskvisten och önskar dig en trevlig fortsatt helg
    kram Rosa

    SvaraRadera