fredag 22 november 2013

Presenter till en karl... megajobb...

Om en månad fyller husse år. (alldeles innan jul, stackarn). Det där med presenter till en karl, hur svårt är inte det?

Frågade vid frukosten i morse (det var han själv som sa att "nu är det en månad kvar tills jag fyller...")
vad han önskade sig.

Svaret jag fick, mycket hjälpsamt, var att "det jag vill ha, det köper jag mig"... Hur räpigt är inte det, va? Precis som om jag inte skulle lyckas köpa nåt han gillar, då eller?

Som den där fina barnboken som han tjatat om i alla år, den som han läste o läste och älskade när han var liten. Som jag letade efter i antikvariat och på nätet och äntligen fick tag på för en hutlös summa (för en liten barnbok då alltså).

Blev han glad? Javadskajagsäga... mer lite så där besvärad... eller hur ska jag säga? Glad men... Nu var ju inte den där barnboken bara en skröna, nu var den ju verklig... Den packade jag ner bland alla andra böcker,,, den närsynta noshörningen...(Lägga ner så mycket energi...)

Sen kröp det fram här i morse att han önskade sig ett snöblad till traktorn, ett som sitter "bak-till". Det lät betydligt enklare, och mer lätthanterligt, bara söka på Blocket. Hittade ett i grannbyn, gårdens alltså- nära o bra, bara att hämta med Kapet. Hoppas det finns kvar... Klart mycket enklare än att söka på nätet efter en närsynt noshörning...

Jag har grunnat lite på hur jag ska fortsätta det här med bloggandet framöver. Och ja, ni ser ju hur det blir. Lite ditt o datt som vanligt. Och så fortsätter jag att skriva om mig och mitt liv, var det nu än är nånstans...

Bilder? Det får bli lite nytt från gården så länge...
hagarna är stora och härliga och spännande




7 kommentarer:

  1. Ett snöblad! Absolut! Omgivningen här han önskar sällan något. Eller så beror det på att vi inte direkt köper något till varandra längre.....jag önskar nog heller inte så mycket när jag tänker efter. Böcker och det köper jag ju själv. Jösses så tråkig man är.......
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hehhe tack för ett gott skratt! Ja, den du! Inte lätt att handla till! Men ett snöblad det blir nog bra det... mysig bild på Lilleman och hagarna! Härligt!

    SvaraRadera
  3. Du får inte lägga bort bloggen helt, jag vill ju se hur det ser ut där borta på gården!! Skönt att erat beslut känns rätt!! det är det viktigaste!!!
    Jag vet, det är så inne bänken svårt att köpa till mannen! Han är sååååå tråkig och jo han kanske uppskattar en ny tröja för att jag tycker det, men man villju ha den där önskelista tryckt i nyllet heheh
    Jag kan ju säga att min man har problem med att köpa till mig även om jag alltid skriver eller säger så ska han alltid köpa något han tror jag gillar för att han ska vara snäll och "hitta på något eget" tyvärr så dumt men då brukar jag bli lite besviken... jättedumt!! skäms ju nästan! Men jag uppskattar mer att någon tar sig tid och köper en present till mig jag önskar mig.. .liten/stor/mellan dyr, svindyr, extrapris ja det kvittar!!!!!

    Ha en härlig helg på gården
    Kramar Sandra

    Psss ja brödet måste du testa!!

    SvaraRadera
  4. Visst mår väl Lilleman toppenbra nu när han är tillbaka?! Presenter och julklappar är hur kul som helst att få, men köpa.. usch och tvi! Jag och gubben har slutat byta julklappar, fick nog inget på min födelsedag sist av honom... Får väl ge igen, fast inte.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Hejsan vännen!
    Länge sen jag var in här och läste, är ju inte så aktiv i bloggen längre men oj vad förvånad jag blev när jag läser att ni nu återvänder hem. Vilken himla tur att ni ni inte hann sälja er älskade gård...men kanske ni undermedvetet visste att det skulle bli så här.
    Hoppas allt är bra med er för övrigt.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Äntligen har jag tid att hälsa på dig...och har läst ifatt..ser att ni flyttar "hem" igen, nu har ni ju blivit en erfarenhet rikare och prövat på att bo i lägenhet men landet är nog bäst....lycka till med packandet..gubben och jag verkar fylla år ungefär samtidigt, är ingen hit alltså att fylla så nära jul, ha de, kram

    SvaraRadera
  7. Grattis att ni är tillbaka på Gården...borta bra men hemma bäst!

    Stor KRAM Helena

    SvaraRadera