söndag 22 december 2013

Budapest... och så lite sol på det...

En sån där härlig dag, solsken i blick,,,,typ.

Husses födelsedag som firades med en 
Budapestbakelse (och ja den var ur-god)

Och så börjar det likna nåt här på gården.

Alla möbler på plats,,, ja nästan i alla fall.
Nåt litet smått har jag nog förträngt... ett bord
som jag ska ha,,,,nånstans...

Nu är det fin-liret kvar.

Det blev förvånansvärt bra, trots konverteringen
av de moderna möbler till att passa in i det gamla huset.

Vi bestämde oss för att nu skulle vi fokusera på bekvämlighet, 
mysfaktor och gärna färger... så nu åkte alla fårskinnsfällarna
ner i soffan och ja, jösses va det är mysigt att sitta på en skinnfäll.

Min kära iMac fick bo i salen, där den passar utmärkt. Som en fin
prydnad tycker jag. I solen! I salen ;-)

Camillas bilder och den stora klockan passar in och de gamla tapeterna
får hänga i så länge (fast vi har redan inhandlat nya...)

...och så är det ju det där med sladdarna... det är sånt som man får ta tag i sen.



Vi tog en sväng till Hjo och butiken Hem & Hobby. De hade byggt nytt på andra
sidan vägen, och jösses!!!! vad stort det var! Vad med grejor!!!

De har en butik i hamnen i Hjo också, och en i Skövde.
Men den här stora den går inte av för hackor!

bild från Hem & Hobbys hemsida

Skulle inhandla gardiner till både salen och sovrummet. Hittade snygga som fanns 
i två olika färgställningar. Så jag slog till... Visar mer sen...

Nu tar vi en lite promenad i skogen, hela familjen, 
så ses vi framöver...

7 kommentarer:

  1. Det låter som du är hemma nu.Sååå skönt.Promenad i skogen går inte av för hackor.
    Här har det dock varit ganska mörkt idag. Solen visade sig en kort stund på fm.Men vi har gott om ljuspunkter,både el och levande ljus.Jag sitter också på fårskinn i soffan...varmt och ombonat.

    Hoppas ni får en riktigt fin julevecka på gården!
    GOD JUL !!!!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Hem och hobby har jag aldrig hört talas om, tack för tipset, ska kika in när jag har vägarna förbi.
    Tänk att ni flyttade tillbaka............................men vilken tur att gården fanns kvar.
    Blir säkert jättefint med "modernare" möbler i ert hus, ser mycket fint ut på de få bilderna du visat.

    Vad snygg tunikan var som du köpt, tänk ibland kan man fynda på Lidl, min mamma köpte en jättesnygg polo där för någon månad sedan.

    Nu önskar jag dig en riktigt God jul på gården,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Grattis till Husse, klart man ska fira med en go bakelse...


    Sol??? finns den kvar hehe... jag tror inte solen har visat sig här på hur länge som helst... gråååttt hela dagarna! fast än så känns det ok, för det är en mysig tid med alla tända ljus, som from nu tänds när minstingen somnat då han kommit på att man kan blåsa ut dom och tjuter av glädje och ler stort! innan var det "ajaj aj" och han bara stod och tittade...
    Så skönt att allt faller på plats på gården :-)

    Önskar dig en riktigt God Jul
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Kikar in för att...

    Önska en riktigt God och Fröjdefull Jul ♥

    Julkram från Lollo

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Dina möbler och saker kommer att passa in. Som sagt man kan ju göra det mysig också utan en massa gamla prylar.
    Nu måste jag försöka ta mig till Hjo och besöka hem o hobby.
    Jag önskar dig och din man en riktigt God Jul.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. En riktigt God jul önskar jag dig
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Det är klart att det tar lite tid att ordna upp allt! Men det blir säkert bra med både nytt och gammalt! Ha nu en riktigt fin jul! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera