tisdag 17 december 2013

Här och där, nu och då, och så lite blommor

Känner mig ofokuserad, strandsatt, rotlös och i stort sett alldeles bakfram. Jag vill att tiden ska gå fort, men inte så fort att jag inte hinner allt som jag ska göra...
Tur att man har sina fasta tider, mat o promenader, att hänga upp sina dagar på. Annars hade det varit ännu svårare...

Ibland visar sig Grundsund från sin bästa sida. Häromdagen såg det ut så här i hamnen när vi var på vår vanliga förmiddagsrunda. Det är inte ofta som det är så spegelblankt här. Det är strömt i rännan, så det brukar alltid krusa sig...

ser ni Lilleman i snöret här längst ner i bild?
Husse sa, att jag kunde stanna kvar på gården i söndags medan han åker tillbaks o jobbar i veckan, och så kunde han fixa resten själv (med bärhjälp av grannen). Men se det går inte, det!

Nu kommer mitt kontrollbehov i dager!
JAG måste vara med för att se att det går rätt till. Att allt som ska med, kommer med... (Här talar vi inte om de två lådor som jag letade mig fördärvad över på gården, och som sen visade sig stå kvar på kontoret i lägenheten... så kan det gå... man kan inte vara bäst jämt...)

Har införskaffat lite nya växter till gården. Dom gamla bor där redan, och verkar trivas finfint.

Är så nöjd, för en av dom (en fredskalla) blev frusna under transporten (de var flera minus då och den åkte i Kapet, inte så smart kanske) och hängde betänkligt med bladen, men jag pratade med den, vattnade och ställde i fönstret i köket och när vi kom tillbaks dit i helgen, så var den pigg o fin. Sånt är magiskt, för mig som inga gröna fingrar har alls...

Några nya röda julstjärnor till matrummet, röda numinnsjagintevaddomheter, äh, såna vanliga bara (återkommer m info när jag kommer på) Våreld heter dom visst (?) jo Kalanchoe kanske... .... en plättariluften och så den här azalean.
Ska bli intressant att se om jag lyckas överleva denna... har läst på lite om den... så nu får vi se.
Krukan är från Ikea, och jag har flera i olika storlekar. Är så förtjust i dom, så nu planerar jag att inhandla fler och byta ut alla omaka... omaka, säger man så när man har krukor i olika varianter/färger/typer?



trodde inte den här gardinen skulle göra sig mot den svarta tapeten, men det
gjorde den visst ändå...
den här klänningen/topen hittade jag på Lidl.
Superskön med långärmad tröja och tights...
Nu tror jag att jag gör uppehåll här fram tills vi har landat med alltet på gården. Packar ner iMac i lådan och ägnar mig åt skåps-städning. Vi syns! Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Förstår precis att du ville vara med de sista dagarna! Det skulle jag också gjort! Låter som om du längtar tillbaka riktigt nu! Det låter så mysigt, livet på er gård! Vi hörs framöver! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig ibland.......Tänk vad skönt när allt är flyttat och ni är tillbaka på GÅRDEN igen.Och har stängt dörren på ön...Det är mycke fördelar med att bo på landet.(Lite tufft ibland förstås)
    Hoppas det går bra nu med allt!!!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Kram på dig själv du och ha en fin fjärde advent och en god jul!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera