onsdag 4 december 2013

Matrummet i nytappning

Det allra minsta rummet på gården, det som under de här 20+
åren varit barnrum, tonårsrum, kontor, sovrum, matrum, barnrum
osv
har nu ännu en gång fått bli matrum.
Litet men naggande gott, är det...

För ett tag så...
Sen, framåt sommaren, så drar vi kanske
igång med utbyggnaden utanför köket
och där kommer att bli plats för dessa möbler.
Utbyggnaden är färdigt utvändigt och har tak, 
men är ännu bara ett tomt skal.

Men ännu så länge så...
Matta har ännu inte kommit på plats.
Vi kan inte enas om vilken...
så de får alla stanna på ön så länge...
tills vi tänkt klart. Om vi inte hinner
tänka klart till sista januari...
så får de hänga med till gården
och så fortsätter vi att tänka, 
helt enkelt...
Men jag tror att en förlikning
i mattfrågan är nära nu.
Jag vill ha gåsöga-mattan.
Husse lovar att tänka på
saken om den får plats.
Vilken matta han vill ha här i matrummet?
Ja det vetesjutton...

Lite kvällsbilder bjuder jag på.
Från i lördags kväll.

Ser ni!?! Nästan typ jul-igt, eller hur?

Idag lyser solen här på ön, men
det är allt lite småkyligt i vinden ändå.
Nu ekar det tomt här, må ni tro..

dörren till höger är in till stora salen

kakelugnen är ännu bara till "lyst", då den har ett rejält skat-bo i pipan...
och eftersom det är en sk fölunge på vinden, så får vi inte väck det utan
att ta ett hål i fölungen o sätta in en sotlucka. Låter förskräckligt, eller hur?
hål i fölungen...


8 kommentarer:

  1. uach och jag som trodde ni var djurvänner hihi ;-) Å vad mysigt det ser ut i matrummet, riktigt hemtrevligt och ombonat! Och ni gillar ekmöbler precis som jag, det är grejer det! Ni kommer fira jul på gården kan jag tro?! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser så ombonat ut och juligt med
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ni flyttar tillbaka till er gård! Jag upptäckte din blogg när ni var på väg att flytta från gården så nu blir det spännande att se hur det är här.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Det ser inte så litet ut på bilderna.. har du vidvinkelkamera, sådan där mäklarkonst hihi... Det ser myigt ut och kakelugnen är ju så fin!!
    Men om ni inte kan enas och husse inte ens hittat en matta så tycker jag att du vinner hehe... jag brukar ge förslag och fråga min man och då brukar han säga att "det spelar ingen roll vad jag säger, du väljer ju ändå"" hehe sant men jag frågade och fick honom att känna sig lite med på planerna... bra va :-)

    Ha en trevlig helg!
    Imon blir det julbord med jobbet
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Vad är det med blogger nu för tiden!? Nu dök ditt nya inlägg upp här hos mej! Vi har också en kakelugn med stopp pga kajbo.Så fint ni har det i matrummet och visst är det kul att planera!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad ni står i mycket!
    Vårt hus är till försäljning. Lite dum tid nu. men vi lägger ut det i ett halvår annars får vi väl bo kvar om vi inte får någon köpare. Vi har en dröm om en egen rörelse i hemmet.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Oj, vad ni flyttar, men nu känns det säkert riktigt, riktigt roligt, eller hur!
    Och idag snöar det igen och vi har lite minus så jag hoppas att det håller i sig och att snön får ligga ett slag. Tycker inte om slask.
    Vacker matsal! Den ser ju helt klar och färdig ut! Blir det jul på gården?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Mysigt och hemtrevligt!!
    Det tycks som ni har fullt upp :)
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera