fredag 13 december 2013

Operation på morgonkvisten

Imorse fick jag ta fram nål o tråd och utföra en liten hjärnoperation. 
Det var Lillemans "Dudden" som fått hål i huvet.



Jag tog ifrån honom Dudden redan i tisdags, två timmar efter att Dudden introducerades i detta hem. Det var jag som kom på namnet Dudden. Husse tyckte att det inte alls var fint/passande, och Lilleman han struntade fullkomligt i vad den döptes till, så... ja det bidde Dudden. (Kanske har jag nån gång i späd ålder haft nån nalle som kallades Dudden, för namnet kändes bara så självklart...)

I alla fall...
Lilleman tog hål i huvet på Dudden efter några timmar. Precis som husse förutspådde redan när vi köpte Dudden på Ikea.

Och nu vet jag hur det ser ut när det känns som om man har bomull i huvet, hahahahaha.

Inatt har det vandrats mycket i det här huset. Jag får alltid gå upp på toa några gånger på natten efter ett Step-pass. Jag bälgar i mig ofantligt mycket vatten, både under passet och hemma efteråt. Och det ska som sagt ut också.

Lilleman, han har vandrat mellan det tomma sovrummet, där hans sov-fåtölj nu saknas. Den lastade vi i Kapet igår (innan Step, en lagom uppvärmning...) det tomma kontoret, (där Dudden legat i fönstret i väntan på operation), och soffan (som han får sova i istället). Och oss där på madrassen på golvet (som dessutom ligger på hans favvomatta).

Ni kan tänka er natten här. Lilleman som vandrar, jag som vandrar, men husse sover vidare trots vågrörelserna i luftmadrassen när jag vänder mig/går upp... Tur det, han ska ju upp tidigt o jobba...

Inte undra på att man är lite trött på dagarna.

Ikväll åker vi äntligen till gården med näst sista lasset! Det som jag kanske gruvar mig lite för, är att vi måste lasta ur hela Kapet i kväll för att kunna få fram sängarna, bära in dom, montera ihop dom och bädda och ,,,,
Inte som vi brukar, dvs går in, höjer upp värmen, taggar ner och har en mysfredag. För att efter en mysig frukost dagen efter ta tag i urlastning... Nä, ikväll får vi köra så det ryker, helt enkelt, om vi inte vill sova på golvet... denna gång utan madrass. Den säng som vi brukar sova i när vi är på gården, den är isär-monterad och flyttad till övervåningen.

Ingen slö-slapp-likgiltig Lucia här inte... Men nu ser vi äntligen en ände på det.

de är bra söta ihop, de två...

7 kommentarer:

  1. Ååh Dudde är ett jättefint namn! Påminner mig om min stickade nalle som mamma har gjort, han heter Pudde för när jag fick honom (jag var kanske åtta år) hade jag redan en hund som hette Ludde... jag tyckte tydligen nallen skulle heta något liknande, haha. Vilken tur att operationen gick väl! Hihi. De är för söta djruen med sina gosedjur. Pebbles har en liten blå varg, också den från Ikea, som hon älskar att bära omkring på, helst högt jamande! Önskar er lycka till med sista lasset! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jisses jag trodde det var operation på riktigt! Tappade hakan i tangentbordet hehe
    Det är väl ett fint namn!
    Ni har då allt att stå i och step klass är väl inget jämfört med vad du (och husse) kånkar och bär, eller så får det vara "styrkepasset"
    Hoppas att ni får i ordning på sängar ikväll så får ni köra en trevlig lördagskväll istället :-)
    Japp jag fixade tapeten alldeles själv, min man som är snickare är ombedd att hålla sig på avstånd hehe, han får absolut inte lägga sig i ;-) kan hända att jag snäser lite...
    Det är inte så svårt att tapetsera, en rejäl klick klister där tapeten ska matchas så man kan dra den lite hit och dit...
    Så jag tror nog allt att du kan du med annars får du se till att brygga en termoskaffe eller två så kommer jag till Gården!

    Kör försiktigt och ha en härlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Tänk va gott ni ska sova när ni äntligen fått ihop sängarna! Hoppas Dudden får leva länge nu! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Några timmar låter mkt för mig...Malte fixar hål efter ett par minuter så gosedjuren tar vi bara fram några gånger om dagen under övervakning :-/ ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  5. Ja, sådana hjärnor har man fått peta in och sy ihop många gånger i valplivet och det har allt hänt sen också, jag liksom känner igen det väldigt väl. Och björntråd får man ha, om det finns hemma.
    Oj, vad mycket ni får gjort och fort går det. Har ni gjort en riktigt nätverksplanering, tro, så ni bara följer det steg för steg, jag hade nog kommit på en massa villovägar under tiden.
    Hoppas ni sovit gott i natt!
    Trevlig tredje advent!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Snyggt ärr efter hjärnoperationen.
    Jag såg att ni ska flytta tillbaka till ert fina hus på landet. Det är ju bra att man kan göra som man vill och att man inte är fastbunden vid marken där man står. Vi ska ha huset till salu i drygt ett halvår och får vi inte det sålt så får vi väl bo kvar. Sen får vi väl se om det blir en inredningsbutik med möbler och blommor.
    Livet är spännande eller hur;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Stackars Dudden! Hoppas nu att hans bommullshjärna får stanna på plats hädanefter. Kommer ihåg när jag köpte en liten hårig pipmus till min lilla Titti (japansk spets) och hon bokstavligt talat tog död på den mitt framför ögonen på mig. Hon blev helt galen och slet sönder den. Hon var allt bra tokig hon. :0)

    Hoppas att ni fick upp sängarna i tid för att hinna sova på något på natten. ;0)

    Kram Linda

    SvaraRadera