tisdag 3 december 2013

Packat och klart,,,typ.

Att packa en trailer vid flyttning, det är en konst.

Vår kära Kapet får bekänna färg de här veckorna.
Husse han packar, och då finns inte utrymme för 
ett frimärke sen...

Så här såg det ut i helgen. Den är nog lastad med
de kilo som man får. Tur att den är "uppvägd", dvs
man får lasta lite mer än man brukar (beror på
dragbil och vilket körkort man har också).
Både husse o jag har BE, dvs vi får köra tunga släp...
Om jag kör? skulleintetrodet...

Framme vid omlastningen: 

vågar man öppna?

här skymtar skänken, stolarna, lampan...

här i fram ser man... stolar, såna trådkorgställningar
mm mm

där nere står de stora lådor som stod på altanen
och i dom finns utväxter och kartonger.
Ovanpå... ja som sagt... skänken, köksmöbler

Omlastningen. Före vi lastat av Kapet...
lite ordningsamma är vi allt...
detta ska in i huset sen.
ja inte soffan, den får hamna i uterummet sen...

3 kommentarer:

  1. Ja det var väldigt ordnat och fint i omlastningen! Man kunde ju tro att det skulle se ut som hej kom och hjälp men det var mycket prydligt. Snyggt packat! Min pappa är likadan, minns att det var lika bra att ge honom väskorna när man skulle åka bort så han fick packa i dem som han ville i bagaget i bilen :-) Åh vad spännande det här är! Kram!

    SvaraRadera
  2. När man flyttar så ser man verkligen vad mycket man samlat på sig! Usch va jobbigt det är! Men nu har ni vanan inne! Akta ryggarna!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Det märks att jag har varit frånvarande, alldeles för länge. Det tog ett tag innan jag klurade ut vart flyttlasset var på väg, och om jag har tolkat det rätt så är ni på väg tillbaka? Saknade du gården och naturen?

    SvaraRadera