onsdag 25 december 2013

Vi fäll in love...

God Juldagsmorgon på er alla!

Hoppas det blev som ni tänkte...
även om regn kanske inte var vad man önskat...

Vi har en härlig morgon/förmiddag i soffan.
Passar på att ta igen oss efter många långa
flyttveckor. Allt viktigt är på plats här, och 
resten är bara "ögongodis"...

Dan före doppare tog vi en tur till Göteborg.
Vi har släkten där nere och svärfar fyller också
år i juletid.

En resa i djup snömodd som nästan slutade i diket
på väg ner på morgonen. Men halvvägs nere så
var snön ett minne blott. Sen fick vi till o med se solen.

En tur till Ikea stod på schemat. De har ju rea och sånt
kan man inte missa.

Vi hade tidigare inhandlat ett vitt fårskinn mod större. 
Fyra ihopsydda gjorde en jättefäll.
Nu var de ännu billigare, så vi köpte två bruna, ett till oss
var i julklapp (enda julklapparna i detta huset...)

Det blev en soffa helt inklädd i fårskinn. 
Tretton skinn, (3 x 4 + 1) om man räknar ihop.
Fick lägga i en liten vit på ett ställe där
det fattades... Nu täcker de både sits o rygg.
Så himla nice det blev. Så de mindre kunde vi lägga i stolar
och sitta skönt överallt...

Gissa vem som smet in här i natt och gottade sig?
När han ligger på de bruna fällarna så syns han knapp.
Det var nära jag satte mig på honom i morse, haha!



4 kommentarer:

  1. Vad smart att ha flera! Mysigt!

    SvaraRadera
  2. tittade på dem sist jag var på ikea :)
    Önskar dig en God Jul & Fin Fortsättning.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!
    Och jag hör fler som inte har julklappar, det har vi nog nästan aldrig gett varandra - och så bra det går utan!
    Vilken härlig soffa, det blev hur fint som helst! Urläckert och jag förstår att Lilleman tagit det hela i besittning.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. God fortsättning

    Så härligt med en massa fårskinn! Ja detta tråk grå väder, inget kul alls! Det enda positiva är att det är friskt ute och mycket syre det är bra när man ska springa och jag tror verkligen jag är snabbare också hahaha...
    Julmat blev det alldeles lagom av i år, kanske lite mycket godis men choklad är farligt att ställa framför mig...
    Imon bär det av t djupaste Småland för hockeycup!
    Kram Sandra

    SvaraRadera