fredag 10 januari 2014

Bilkörning i snö. Nej tack!

 Igår kväll tog Lilleman o jag en biltur till grannorten för att genomföra det allra första Step-passet.
Hur det gick? Joooooooe det var väldigt trevliga tjejer, ingen jag kände, men passet! herreminje,,, inte alls som jag är van.

Jag vet inte hur det är på andra ställen, men jag är van med att köra ett pass där man gör en rörelse med åtta repetitioner, och så gör man nästa rörelse åtta ggr och när man gjort tre-fyra omgångar rörelser så börjar man om från början... fattar ni? hehehe,, 8x3x3 typ och så lite med en stång för armarna och så en helsikes massa sit-ups...

i alla fall så var det här nåt alldeles annat, man gjorde en (1) rörelse gånger en million kändes det som. Alltså en slags koreografi... och jag är skitdålig på sånt. Min kropp, som jag inte lärt känna riktigt, den där avlånga saken med långa  (ganska ok om jag får säga det själv, patetiskt att bli nöjd med benen när man är sextio, nåt man ojat sig över hela sitt liv...) ben och smala armar... som står där i spegeln, den har jag inte riktigt koll på ännu. Känner mig (och ser ut som) en älgko...hahahaha... som ska få plats på, och göra alla de där rörelserna på den där brädan... Undrar om den där fyrtio kilo tyngre versionen av mig hade lyckats bättre? Nej hon hade ramlat av efter högst tre minuter o flåsat ihjäl sig...

På vägen dit så började det snöa. Och snöa. Jag haaaaatar att köra bil när det snöar. Beror mest på att jag för några år sen frontalkrockade med en lastbil just i sånt väder. Slängdes med bil och biltransport (med bil på!) långt ut på en åker. Helt oskadd, förutom bilen som fått en buckla... (det var släpet som fick ta mesta smällen) Lastbilen? Helt ny snygg stor lastbil totaldemolerad... Det var så halt att polisen drattade på rumpan när han klev ur sin bil... Så... ja det där med snö o halka är liksom inte min grej. Men att sluta köra bil, det kommer inte på fråga. Men puls, ja det har man.


Och imorse var världen vit igen. Så vackert. Så länge man slipper köra bil, då alltså...



7 kommentarer:

  1. Nä bilkörning i snö är absolut ingen hit, är så skönt att ha blivit så gammal så jag slipper ge mej upp kl. sex på morgonen och sedan ge mej iväg före sju för att köra de 2,5 milen in till stan och jobbet, i snöstorm, i ösregn och svarthalka. Step up har jag testat en gång, har aldrig varit så röd i ansiktet!!! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Jag slår vad om att du gjorde ett bra "first impression" men ja ska inte övningar repeteras precis så som armen gör ner i godisskålen hehe nä men ett x antal ggr och sen ny övning...
    Nä fy vilken olycka du har varit med om... Hjälp!!! Kan förstå att snöväder inte är något du ger dig ut i men att sätta sig bakom ratten igen är ju ett stort steg!

    Hoppas Lilleman blivit lite gladare nu och att Husse kanske är på väg hem!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Usch va läskigt med en sån smäll! Jag förstår att du drar dig för att ge dig ut med bilen.
    Redigt pass det där du!! Heja heja..
    Ha en trevlig helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Kör mycket i snöoväder tack vare att i jobbet är jag också ute o åker men det är allt lite pirrigt ibland och rädd kan man vara ibland också och hoppas att alla kör försiktigt som man möter
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. God fortsättning! Hoppas allt är bra med dej efter flytten. Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Ljust och fint och rent blev det med snön...men ack så otäckt på vägarna ...huuuu...
    Önskar dig en fortsatt fin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera