måndag 20 januari 2014

Bloggutmaning, (lite sent påtänkt kanske?)

Jag brukar inte anta utmaningar, men den här kunde
jag inte motstå.

På bloggen
Mitt hem är min borg
som jag hittade till från
Maria på bloggen
Wikers Liv

Visst är det underbart med bloggvärlden!

Egentligen ska det vara ett söndagsinlägg,
men jag blev lite sen i starten, liksom. 
Hoppas det går bra ändå...

I mina händer, ja just det, vad kommer det för nåt
ur mina händer?

Oftast så kommer det grejor in i mitt huvud, men
de grejorna räcker inte ända ner till händerna,
liksom.

Det är bara en massa idéer och tankar och kreativa
lösningar. Men sen, därifrån ut till händerna...
ja det är en helt annan historia.

Men ibland så "smäller det till"
och jag kommer "till skott".

Som blogginlägget från 2010, en av mina allra första,
som visar mina silverprylar.

Silversmide har alltid fascinerat mig, men jag är ju liksom
lite rädd för eld, så det där med att löda o greja, ja det är 
inte så kul...
Därför passar det bra att göra smycken av silvertråd o pärlor.
Men jag genomförde kursen, och fortsatte även lite senare
med en uppdatering av mina kunskaper.

Ursprungsinlägget hittar ni här : Sagan om ringen
och det handlar om den här....


Om jag tänkt fortsätta med silversmide? Näe, det tror jag inte.
Men man ska aldrig säga aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar