torsdag 16 januari 2014

Grönt är skönt...

Eftersom det nu bara är vitt vitt o vitt ute, så får man 
ha det grönt nån annanstans tills det blir grönt ute igen.

Blandade två olika slattar diskmedel, ett gult och
ett grönt, i en pumpflaska för att ha vid diskbänken.

Det var tydligen lite olika densitet på dem, så de
ville inte blanda sig riktigt.

Men det ser läckert ut...


Väderstationen har fått en plats på köksväggen också.
Här visar den temperatur, vind, mm mm från en sen kväll
på gården...
+21,1 grader varmt inne, -13,8 ute, 0 vind.
Solen visar att det är stjärnklart, och 
lufttrycket är perfekt...
pelletskaminen pustar ut sin värme lite
lätt o det är så himla mysigt.



Annars så är dagarna fyllda med det där allra sista
uppackandet av flyttlådor och sånt...

Och så har jag blivit övertalad att återta mitt sekreterarskap
i Byalaget. Byalaget var jag med o startade för en herrans
massa år sen. Då var jag sekreterare, men avsade mig det uppdraget
då jag engagerade mig i olika föreningar inom hästvärlden istället.

Så fick jag förfrågan i måndags 
och har nu av årsmötet valts till sekreterare.
Cirkeln är sluten. 
Inget betungande uppdrag, precis lagom...

Och det var så roligt att träffa grannarna igen.
Tror ni dom kände igen mig? Nej, det var
flera som trodde att husse skaffat ny fru, hahahaha...
så det blev liksom lite småkonstigt ibland.

Och så är det ju det där, att folk undrar om man är sjuk eller så...
så jag fick liksom förklara att jag mår bättre än nånsin. 

Och det gör jag ju...

3 kommentarer:

  1. Så kul att de inte kände igen dej, grannarna alltså, men förstår att de började undra om sjukdomar och sådant. Det blev väl nästan lite som en klassträff där de fick gissa vem du var!!?
    Jag gillar inte alls det där vita som ligger på marken och fastnar på Julies tassar. Måtte det försvinna snart. Men de har ju lovat mer i morron!! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Hahha att grannarna inte kände igen dig! Det måste ha varit lite konstigt innan de fattade.. så tokigt det kan bli! Härligt att vara tillbaka, det förstår jag, man känner det mellan raderna i allt du skriver. Allt är som vanligt fast plus en underbar pelletskamin! Usch jag ska erkänna att det här med passivhus testar vi inte en gång till.. det är en skitbra grej rent teoretiskt men golven är så kalla hos oss. För att inte tala om hur röset det blir i sovrummet som ligger lite "off" i vår lägenhet. Jag ser fram emot golvvärme i huset :-) Kram!

    SvaraRadera
  3. Man kan göra konst av diskmedel. Dvs om man har förmågan och inspirationen. Kul!
    Gratulerar till nya arbetet! Det betungande. Du kunde väl spunnit vidare på att du var mannens nya fru, det hade ju kunnat bli riktigt roligt, nästan en liten roman......
    Skönt höra att du mår så bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera