söndag 26 januari 2014

I mina händer,,, på mina händer...

Bloggutmaning nr 2 idag:

Stickade handledsvärmare
i ull.
Guld värt när man, som jag, har ont i lederna
lite då o då. Mest beroende på väder o vind.

Jag har stickat ett antal i olika färger i garnet
Fabel från Drops Garnstudio. 
Det går åt ett nystan till ett par...
lagom kostnad...
Gratis stick o virkbeskrivningar finns
hos dom också. Rekommenderas!

Jag har använt dem när jag ridit, utan
handskar, trots kyla.
Jag har dom "mellan hanske o jacka"
när jag fryser mycket.
Ibland när jag sitter vid datorn
så är det skönt att ha dom på...

Mycket användbara.
Lätta att göra.
Blir så fint mönster av att garnet
är färgat så... istället för att byta 
färg och byta färg o byta...
Finns i 33 olika färgvarianter+enfärgade...

Rakt stycke som sys ihop
och lämnar hål för tummen.
Eller så syr jag ihop allt
till en tunnel, bara.
Vet att man kan sticka dom
med fyra stickor, så man gör 
med strumpor, men jag har lite svårt
att hålla ordning på alla de där fem
med mina ibland stela och ovilliga
fingrar och handleder.

Jag är glad att jag kan både sticka, virka 
och brodera, väva och tova, pärla och
göra handgjort papper och....
men mest sitter jag nog o glor...
:-)



8 kommentarer:

  1. Vad smart och snyggt. jag är inte bra på att sticka men skulle gärna vilja kunna. Fast detta ser ju lätt ut bara rakt. Bra tips. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tappar alltid bort mina handskar. Så jag hade behövt dina stickade snygga handvärmare. Men jag hade väl inte kunnat behållet dem en vecka. Så nu väntar jag på lite varmare klimat eller så får jag handla ett tio pack på ullared.
    Tack för din support på floristbloggen. Det behöver jag;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Åh, såna där handledsvärmare skulle jag också behöva ibland. Vilka fina du gjort!!! =) Jag är inte bra på att sticka, men kanske jag skulle klara av att knåpa ihop ett par? Man kanske skulle våga sig på att prova? Risken finns ju förstås att jag blir irriterad på mig själv, om jag inte klarar av det och då kastar jag väl både stickor och garn ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Den här bloggvärlden får mig att vilja pyssla mer och mer... Just nu känns det som jag inte har tid, sen undrar jag om jag verkligen är så pysslig hehe..
    Fast när man drar igång nåt så är det ganska rofyllt!
    Jag skulle vilja sticka mig ett par raggsockor men förhoppningsvis är väl våren på väg, fast våren kan ju vara kall den med!
    Snyggt med färg/mönstrade handledvärmare!
    Idag var jag iväg en liten sväng och kollade hockey, ja enveten så tog jag mig ur soffan! W spelade hockey cup (GP pucken, stooooor cup) de är vidare t slutspel nästa helg! Stolt mamma! Men nu är det soffläge och jag är trööööött!
    Jag startar veckan med en hemma dag imorgon!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och där hade vi en som kan sticka! Jösses, så fint! Ibland önskar jag att jag var kall om händerna, klart jag är ibland när det är riktigt kallt ute, men vanligtvis inte. Och handlederna är jag alltid varm om. Jag vill också ha så där fina handledsvärmare, men det blir liiiite för varmt. Varma händer, kallt hjärta, eller ska det vara tvärsom.....?
      Kramar

      p.s. du har råkat komma med på en utmaning hos mig! Man antar den bara om man vill........

      Radera
  5. Så fina, och så mysiga. Nu blev jag jättesugen på att sticka!

    SvaraRadera
  6. Superfina, den i grönt-blått-lila gillar jag! Vad duktig du är! Sånt där kan INTE jag! :-)

    SvaraRadera