onsdag 1 januari 2014

Idag är första dagen av---

ja inte känns det som nån speciell dag idag inte.

Just another day,,, typ.

Nu blev det plötsligt 2014 och det lär väl dröja innan
man skriver rätt årtal, speciellt när det ska gå fort.

 Nu har vinrankan klippts ner (sista dagen idag
enl alla "tips" annars blöder den, och det vill vi ju inte)
och så har det virats isolering och plast runt krukor
och jorden har fått ett lager blandat löv/gräsklipp/torv/hästbajs
så nu får vi se om detta funkar.

Det är krukorna från altanen på ön som får vila i stora stallet,
på det fina stengolvet, och så får vi se framåt våren ifall de kommer 
ner i jorden eller stannar i kruka. Om de överlevt alltså...

Annars donar vi o grejar. Husse ska fixa en ny fläkt till badrummet
och försöker ta sig igenom de otroligt tjocka o starka väggarna
i huset. Han har hållit på i timtal.

Jag har slängt in lax i ugnen och så får det bli bulgur och
sallad till det.

Håller också på att plocka upp alla mina Victoria-tidningar och Lantliv
som jag samlar på. De ska nu sorteras i nummerordning och hamna
i dokumentsamlare. 

De har ju varit ute och åkt några gånger nu. Beresta magasin, alltså




Det allra roligaste är nog att jag hittat ett ställe i grannstaden som har Step-Up
två ggr per vecka. Så dit ska jag bege mig om några dagar när vårterminen
drar igång. Ska bli skönt att komma igång igen (även om jag kört lite hemma
på min bräda...)

Hoppas ni haft en härlig Nyår!
Nu fortsätter jag med tidningarna...

1 kommentar:

  1. Jag får dåligt samvete när jag läser om dina fint sorterade tidningar! Mina står i två papperskassar sedan vi möblerade om bland bokhyllorna i vårt lilla bibliotek!! De får nog stå där ett tag till...Väggarna i gamla hus är fantastiska! Annat än i dagens hus.
    God fortsättning! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera