torsdag 30 januari 2014

Nästan ungefär som förut...

Har ni tänkt på det där med TV och placeringen?

Ibland så ser jag fina lösningar på hur man döljer
TV i kanske ett skåp, bakom spegel, drar fram
osv. Många kollar på TV i mobben eller
i läsplattan men nånstans finns ändå
den där stora TVn, den som ändå
är bäst att kolla på. 

Säga vad man vill, 
men visst är det betydligt roligare att kolla
på en film i en 55 tums TV med bra ljud,
än en pytte-platta?

TVn här på gården har fått samma inramning 
som den hade på ön. 
I salen såklart, det är där vi är mest nu.
Skåpen är ju de samma- lite mer placerad
till höger för att vi sitter lite mer åt höger nu...
och så en trist liten kabel där till höger...


I de belysta skåpen har jag mina tre favoritskålar, de
blå som liksom inte används till nåt utom att vara
snygga...
En Blå Eld-skål. 
En lövformad som jag ärvt.
En i glas som vi köpte på en glashytta, minns
inte vilken, på en tur till Glasriket för några
år sen.




9 kommentarer:

  1. Shhyyscchh! Säg inget till min man om 55 tum! Vi har bara 42... hihi jag tycker den är jättebra (och den var jättedyr när vi köpte den 2008) Han vill ha en större teve i huset sen... jaja, vi får se. Men jag håller med dig om att ska man titta på riktigt så ska man titta på teven! Vackert med skålarna, blir som en utställning, liksom. Jag ser fram emot att kunna ha mer vackra saker framme.. Kram till dig, ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Men hallåååå, vänta nu, e visst massor jag missat under mitt uppehåll.....
    Tillbaka på gården? Sist var det att du flyttade till ö, är du tillbaka på samma gård som tidigare?? Utanför F-k nära T-arp??? Sen blir jag inte klok på ditt utseende heller, stämmer inte alls med det jag minns, hm, ser ny frilla men är det nåt mer? Stämmer inte som jag minns dig i vilket fall som helst, men jag börjar väl bli senil förstås. Snygg i vilket fall som helst.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aha nu har jag koll på boendet då jag läser högerspalten. Själv börjar jag tröttna på obygden där man inte kan ta sig utan bil, men skulle jag flytta skulle jag längta tillbaka antagligen. Å det där med grannar verkar ju jobbigt.....många såna här........hos mig också. Då förstår vi vad vi menar i alla fall.

    SvaraRadera
  4. När vi flyttade till huset så hade vi en 32 min man vägrade så det blev en 55, wow vilken chock man fick och tyckte att den var g i g a n t i s k... Nu? nu så känns den liten, ja mer enligt min man... jag kollar också hellre film på tv än i lilla plattan får jag ont i ögonen och ser dimmigt i flera timmar efter det... glasögon alternativ finns men oftast glöms de på jobbet!!
    Snön yr och ikväll är promenad ett MÅSTE, (det enda jag får göra i tränigsväg)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Här har vi en 60:a Tv!
    Trodde mannen fått storhetsvansinne när han kom hem med den.
    Men du, det är faktiskt jättehäftigt, känns som man är på bio.
    Kan omöjligt se på en liten skärm.

    Vad det lyser vackert på dina skålar, käckt med belysning i skåpet, gillar blått!

    ha det gott,
    Kramen till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Vi är grymt bortskämda med tv:apparater. Äldste sonen kommer bara hit med dom rätt som det är! Vi har inte köpt någon tv på säkert 15 år! Och ändå finns det fyra tv uppe och två här nere! Nu skryter jag visst, men så är det.
    Dina skålar är urläckra! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Jag har ingen vidare koll på hur stora åra tV-apparater är? Vet att det är 32 i sovrummet, men sen tror jag det ligger mellan 42-50 i de andra två rummen. Jag gillar inte när rutan blir fööör stor, faktiskt när man sitter rätt nära ;)
    Tack för tips om var man "bäst" bor i Bohuslän! Sparar dem! =)
    Kram och ha en trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Såå häftigt!!
    Önskar dig en fin vinterhelg vännen.
    Kram Lollo ★

    SvaraRadera
  9. Vi har bara en 37-tum men skulle vilja ha en lite större
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera