söndag 12 januari 2014

On display... i gammal ram

Ibland så smäller det till och vi får en sån där vansinnig idé.

Den här gången var det badrummet, husets tråkigaste
område. Det ska renoveras framåt sommaren, när
vi hittar alternativ till att duscha och gå på toa.
Så att vi kan riva ut sk*ten. Och sätta in nytt.

Nytt golv, nya väggar, ny ångdusch, toa, handfat och 
allt annat. NYTT NYTT NYTT

Vad göra innan för att stå ut med eländet?
Vi rev ner gamla fula badrumsskåpet
och satte upp en spegel och några hyllor
ovanför handfatet. Mycket bättre på en gång.
Den gröna, blommiga våtrumstapeten är så himla
gammal att den är kult,,,

Och så satte vi igen ett fönster 
(som ändå inte användes för där bakom finns utbyggnaden
som också ska fixas till sommaren... hoppas den blir lång...)
och där satte vi en gammal ram som tidigare suttit
i min gamla butik (där den innehöll smycken).
Ramen hittades i ett soprum i slutet på 1980-talet
så det är återbruk också...
Ramen byggdes ut och blev ett skåp utan baksida.
(Baksidan blev den vägg som skåpet sitter på)

I ramen sitter smala glashyllor och nu har alla mina
parfymer fått plats.
Alla mina gamla parfymer, som jag sparat under alla år.
Den allra första, den lilla blå flaskan som jag fick när
jag var tio år, alltså,,, femtio år gammal flaska.
Det är Vintage, det...

Flaskan ser ni till vänster om de två förpackningarna
Je Reviens... jag har så jag klarar mig.
Detta är alltså min privata samling.
Inte så värst många med tanke på att jag ägt
en butik som bl a sålde parfym... men detta är mina absoluta
favoriter.  
Till vardags, eller egentligen bara lite då o då, så 
använder jag Vintage Bloom...








Vintage Bloom, Jessica Simpson

11 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev med flaskorna bakom ramen!!!!!!!!!!!
    Den idéen knycker jag.................
    Det är ju så vackert med parfymflaskor , finns ju så många former och färger, nästan som skulpturer.

    Bra ibland att kunna göra en snabbfix innan den stoooora renoveringen, det gjorde vi med vårt kök här i detta huset.
    Blev så bra att vi nästan struntade i den egentliga renoveringen.....................

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag nästan känner doften av parfymaffär.....Det blev ju en fin tavla av samlingen.
    Och arbetslösa blir ni inte än på länge..... det låter som det är en del att greja med.Och har man hus så blir man aldrig färdig.....det vet jag....alltid är det något som står på tur.

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Jisses vad parfymflaskor, men visst är de snygga! Men när du skriver om att slänga ut allt i badrummet blir jag förskräckt, vi gjorde om allt och behöll allt och fick ändå ett nytt badrum! Måste visa framöver! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Tjusigt, jättefint! Vilken samling du har, jag har typ två flaskor.. hihi. Började inte använda parfym förrän jag efter 30, när maken äntligen hittade "min" doft! Tack för erbjudandet om hjälp med tryck, ska komma ihåg det! I första hand tänker jag satsa på föralg, fick ett lektörsutlåtande (iofs för många år sedan nu) och tänkte skicka till samma förlag (plus några till) igen när det är klart. Men först, skriva slutet, det är det som är kvar! Kram!

    SvaraRadera
  5. Haj!
    Så fint med alla flaskor inramade.
    Ha en fin fortsättning på det nya året!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev och vilken samling du ah r
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Jissis vad du har i din samling :-)))) tyvärr är jag ju doftastmatiker så parfymer är tabu för mig, läcker blev det, imorgon formex med Pernilla, ha de, kram

    SvaraRadera
  8. Jisses vad parfymer! Håll i dig nu, jag har en parfym, en enda och den använder jag ens inte!!! En rosa aktig Gucci, den luktar gott men för något år sen la jag bara av med parfym! Kanske ska man ta upp det igen... Jag är lite emot för mycket lukt, jag avstår gärna tax free när man är iväg och affärer som Kicks passerar jag gärna, usch så gnällig jag låter hehe jag gillar avsolut parfym men det får inte stinka!!
    Om det nya step stället känns bättre så är det ju lika bra att köra på där!
    Ikväll blir det en soffkväll igen, jag är galet trött dessa dagar...
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  9. Har du haft parfymaffär! Så roligt och så gott och känna på alla härliga dofter. Och det här arrangemanget var ju en riktig fullträff, jättekul idé när man har så många buteljer med godisdoft! Väldigt snyggt blev det också.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Vilken samling du har, inte bara väldoftande utan även vacker :) Inramningen och hyllorna passar perfekt och gör din samling ännu vackrare!

    SvaraRadera
  11. Vad fiffigt användningsområde för den gamla fina ramen!
    Vi har också gjort en del quickfix här i huset så att man ska stå ut så länge, men badrummet...suck...finns ingen quickfix i världen som lyfter det...Tur att vi har en fin gästtoalett åtminstone, i väntan på att den goda fen ska komma och svinga sitt trollspö över vårt badrum ;-)
    Tack för dina fina ord hos mig. Ja vi hoppas att våren står bakom knuten (även om snön yr i dag) och att dygnet får fler timmar, så att jag kan hinna blogga igen ;-)
    Stor kram, Maria

    SvaraRadera