fredag 3 januari 2014

Tänk va kul det är!

Tänk så roligt Lilleman har när han träffar brorsan.

Och denna gången helt otippat ute i en skog
utanför Jönköping.
Det trodde han minsann inte när husse tog ut
honom ur bilen för en skogspromenad.

Där ute i skogen stod plötsligt bästa brorsan.




Den bror som han verkligen är superförtjust i.
Till skillnad mot syrran, som bara är sur, och
morsan som bara ska uppfostra.
Men med bästa brorsan, där är bara roligt och full fart.

De är så lika varann till sättet, så det är inte sant.
Inte till utseendet, där brorsan har fått boxer-
ansiktet mer än Lilleman. Brorsan har också
lite längre ben, och Lilleman är mer "krallig".
Men oj så roligt dom har.
Rygghåren står rakt upp och de tumlar runt
i tuvorna, drar iväg efter skogsstigen och
så gör små besök hos sina hussar, och så jag, då.
Jag får ta skydd bakom en tall när dom kommer
farande, så dom inte fäller mig till marken
av misstag.

Vi träffade sonen då han passerade på väg till
jobb, och vi åt lunch tillsammans.
Småkillarna, Lilleman och brorsan, fick
en härlig stund tillsammans också.

Så åkte vi till A6 i Jönköping och jag fick
tag på ett par ur-sköna boots billigt på Din Sko.... 

Din Sko Kängor och Boots Känga Skinnimitation Svart
bild fr Din Sko

2 kommentarer:

  1. Så det var inte riktigt slumpen då att de fick träffas!?
    Kul ser jag att de hade i alla fall, härliga bilder!
    A6 en klämdag kan inte vara en höjdare däremot.
    Men tur att du hittade nåt!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Syskonkärlek även mellan hundarna!!
    Ursnygga skor, dom gillade jag! Ser ut att vara en lagom klack, annars går jag gärna inte i klackat!
    Klart du kommer att klara step/styrka passen, du har ju alla promenader och träningspass från ön!!!
    Imon blir en hemmakväll "all by myself" ja lille N sover väl! Mannen och W ska till Scandinavium och kolla Frölunda! Jag gillar när sådana kvällar infaller det är inte ofta, väldigt sällan faktiskt men när dom gör det så är dom allt bra härliga!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera