tisdag 21 januari 2014

Träd o träd o träd och ännu fler träd...och en film

Nu har vi flyttat tillbaks till skogen.
Det märks.
Träd typ överallt.

På ön var det mest vindpinade tallar längst
ut, och lövträd i mitten, ungefär så...

Här runt gården så finns det väldigt många ekar
och hasselsnår.

De märks mest när det inte är några löv.
Annars är det ju mest bara grönt överallt.

Idag tog vi, husse, Lilleman och jag, en tur
till närmaste större skog, som heter Kymbo Tall.

Där finns ett av landets största hålvägssystem.
Jag hittade en liten film från precis där vi var idag.





 Idag såg det ut så här... Lite läskigt,,, mycket träd, solen orkar inte lysa igenom.


Tur att jag hade mina bästisar med mig idag...

4 kommentarer:

  1. Vilken fin skog. Det är roligt att höras tala om fenomen och ställen man aldrig hört om förut! Så fint pållarna går iväg där på vägen.
    Och tänk att du kan silversmide! Jag har aldrig förstått hur man kan få till det så fint, alldeles slätt och fint. Jag är imponerad.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Skogen är ganska så mäktig och kan se skrämmande ut! Själv håller jag mig på stigar som är minst 1,5 m breda ;-)
    Undra vad som fått mig att inte vara en "skogs människa" ja vi alla är ju olika!
    Tack för din omtanke nu till det lustiga och nervvrakande! Operationen uteblev! Japp uteblev! Jag var ombytt låg med dropp, redo liksom (ja inte i psyket) då kommer läkaren och säger att de måste ta in en annan akut på operation och det skulle bli alldeles för sent för mig (endast dagtid operationen här i staden) så jag ska tillbaks imorgon torsdag, först in! Så nu går jag med nervositet några timmar till... Jag vet att det är rutin för dom men det känns ändå läskigt! Nersövd, nä det är inte min grej (aldrig gjort heller iofs)
    Ska du fortsätta stepen?!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Häftigt, så det är där Eriksgatan är minsann! Vad sugen jag blev på att rida när jag såg hästarna.. i sådana där skogar har man ju lufsat runt en del, fast inte så tight mellan träden, förstås! Håller med dig om att där ser lite läskigt ut!

    SvaraRadera
  4. Tyckte att jag såg en varg där bland tallarna....
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera