söndag 19 januari 2014

Varm hund...

Lilleman älskar att ligga framför pelletskaminen.
Nu ligger hans matta, den svarta mjuka mattan från ön,
här framför och han ligger här ofta, ofta.

Det är märkligt att han inte kokar. Och hur han från
slappandet här kan slänga sig ut i snön och inte ens
huttra. Eller vad nu hundar gör när dom fryser.
Har nog aldrig haft en hund som visat att dom frusit,
tror jag... Jag tar på täcke på honom när JAG fryser
som mest ute, när det är snöglopp eller rejält kallt.

Han älskar även pinnar och ben. Får han 
ett ben, ja då ska det lekas med, visas upp
och till slut ätas upp...

I morse hittade jag även en liten pinnsamling
inne i matrummet. Den hade han samlat i magen,
och så kom den till slut upp på bästa mattan.
Han smyger undan och ...
Tack för det.






Men han är en himla god kamrat. 
Speciellt då husse åker iväg o jobbar
och jag blir ensam på gården. 
Då kommer hans vakt-gener fram
(fr rottis) och tar över clown-generna
(fr boxer)

Igår var jag på Step och det var väldigt 
bra. Jag fick ett blodtrycksfall lite i mitten och
fick gå ut och äta en banan. Jag får såna
 blodtrycksfall numera, sen mitt höga
tryck bytts ut till normalt efter viktnedgången.
Så när jag tränar hårt (hårt för mig alltså), 
och jag antar att musklerna
fylls av blod, så får inte hjärnan så det räcker.
Då blir EM svimmig, blek och snurrig, och
får ta en liten paus. Sen är det på´t igen...

Idag är en lugn söndag, vi slappar bara...




6 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin vän du har!
    En korrekt analys av ditt blodtrycksfall tycker Undersköterskan Anette.
    Vilken fin support vi fick av dig på vår blogg. Vi kanske börjar med försäljning på nätet.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är de för goa, vovvarna. Just nu ligger vår i soffan bland alla kuddar och slappar. Och så fort hon kommer ut åker hon på öronen i snön!! Här är det också en vanlig vintersöndag!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Han är ju så söt din Lilleman.
    Kan tro att han är förlåten för den lilla olyckshändelsen.............................

    En bra start på veckan önskar jag dig,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Om han nu samlar pinnar på det där sättet så kan han väl välja en bättre plats att "lägga dom" men dom är
    Väl som små barn dom
    Fyrbenta Sötnosarna, man får bara glatt ta upp det ;-) jag hade gärna legat framför en kamin hela helgen...
    Jag har skapat en oro i kroppen som
    Gör mig lite koko i huvudet, jag ska nämligen operera bort ett ljumskbråck på tisdag, det är säkert ingen fara med ingreppet men att blir nersövd och känna mig utlämnad får mig halvt tokig här hemma!
    Usch då
    Inget vidare med blodtr.fall skönt att du vet vad som händer! Så var detta ett "inne ställe" nu??
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Så fin han är, din vän Lilleman!
    Vår lilla vovve han kan frysa, om han inte har täcke när det är kyligt. Men den stora, han vet inte vad frysa innebär! ;)
    Klart du ska anta utmaningen!
    Ha en fortsatt fin söndagskväll!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Hehe charmis! Härliga bilder på honom. Men mindre kul när de kräks på finaste mattan. Känner igen det där med clowngener - de hade en boxer i stallet jag red i förut. Hoppas ni får en fin dag i dag, nu skiner ju solen! Kram!

    SvaraRadera