tisdag 4 februari 2014

Enveten som en röd gris...

Har jag skrivit om världens mest envetna person?
Envis kanske det heter...
Jo det är nog Husse det.

Jag har nog inte heller skrivit om när husse
tappade ner sin iPhone i toaletten...
Det gjorde han för ca en vecka sen.
Den låg i fickan på myse-byxorna...
och ja ni kan ju tänka er vad som hände
sen:
Plupp!
Fort upp med mobben och skölja av...

Sen var den död!
Oåterkallerligen död,,, ja nästan i alla fall, den betedde sig lite märkligt, pep o surrade och visade lite olika saker på displayen när man hade ladd-sladden i. Tog man ur sladden, så sten-dog den. Inte heller hjälpte det med konstgjord andning (iTunes via sladd i iMac, återställa hela alltet...)

Själv var jag både glad o ledsen.
Ville egentligen ha en iPhone 5, så klart, men det kändes så himla onödigt.
I huset har funnits två iPhone 4, en iPad och en iMac(dator). Alla har varit sammankopplade, med samma listor, bilder och appar... Det har varit så praktiskt.

Och så är det ju det där med ekonomi.
Vi hade två bra abonnemang och en ny mobbe
kostar ju...

Men men, eftersom vi inte har någon fast telefon här på gården längre, så måste vi ha en varsin mobbe, helt enkelt.

Så vi styrde kosan till Jönköping och A6 och Teliabutiken där. Frågade om det fanns nåt att göra med mobben som badat. Nej, var svaret (och det har jag ju förstått efter att ha surfat om vattenskadade mobbar)

Så jag införskaffade en sprillans ny vit iPhone 5c (till mig själv så klart) och husse fick "ärva" min vita iPhone 4s.

tom lyxig plast-förpackning... superbra hörlurar till...

Och vad gjorde vi med den gamla "döda" då? Jo den lade husse på tork ovanpå pelletskaminen, med baksida öppen och batteriet uttaget...(batteriet fick han skruva ur och det var inte det allra lättaste,,,,)
Där fick den ligga några dagar, och husse gick och pratade och utförde healingritualer med den...
Den var ill-varm!
Så idag,,,
så har den alltså fått vila några dagar i värme och omvårdnad. Och så satte husse i batteriet, satte i laddningskabeln, satte i sitt sim-kort... (inte det man har när man går och simmar utan det som sitter i mobbe då alltså)
Och

ja

den satans mobben funkade! Helt otroligt!!!

Så nu har vi alltså TRE fungerande iPhone.
Det betyder antingen att vi har en i reserv eller så får vi lära Lilleman hur man pratar i telefon och surfar...
För jag kan ju inte lämna tillbaks min fina nya, eller?

7 kommentarer:

  1. Hahha det är ju helt otroligt! Husse måste ju ha magiska krafter eller något! Och så gillar jag logiken med att husse tappar telefonen i toan och matte får en ny hehhe ;-) En arbetskamrat (också manlig, vad nu det har med saken att göra ;-)) tappade också sin iPhone i toan. Det gick inte heller så bra och många fnissade åt honom eftersom det skedde just på jobbet. Jag tycker absolut ni kan ge den gamla till Lilleman! Det kanske finns några roliga hundspel man kan ladda ner? Kram!

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt ju ....kan ju vara bra med en i reserv (hi)
    ha det så bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Hihi,,,,vet du vad, jag gjorde likadant med min sprillans nya femma men undret skedde..inget hände...har hört annars att man torka dom på svag värm i micron...rolig läsnng, hälsa mannen

    SvaraRadera
  4. Haha, men du, det där har hänt här också. Tork i ugn på mycket svag värme och mobilen funkade igen. I några dagar, sen var den om möjligt ännu mera död. Men man kan ju aldrig få för många mobiler, eller hur, bra att ha i reserv om den fortsätter att vara OK.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Här är en till som tappat telefon i toan, hade den i bakfickan på jeansen, det var en vanlig trådlös telefon. Den återhämtade sej aldrig!! Envisa gubbar finns det fler av!!! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  6. Jamen det kunde man ju ge sig den på!! Tur i alla fall men konstigt. Ta nu o var duktigt flicka och lämna tillbaks den nya!! Seså! Marsch!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Okej jag ska from nu aldrig ha telefonen i fickan när jag går på toan!
    haha Husse måste verkligen ha healing känlsa, ja du lämnar du tillbaka den??? en reserv är väl aldrig fel!
    Det blev en promenad igår, lite fortare... det kändes bra och känns bra idag med men jag fortätter i försiktigt tempo!
    Kolla in här toughviking.se i Slottskogen! Är jag galen om jag kör :-O

    Kram Sandra

    SvaraRadera