torsdag 27 februari 2014

Ett oskrivet blad i pupp-stadiet och så lite gråt...

Ni vet ju kanske att jag skrivit om att jag ska starta nån slags Trädgårdsblogg. Den ligger ännu i pupp-stadiet, då jag inte kan komma på hur den ska designas.
Varken trädgården eller bloggen, om jag ska vara ärlig.



Men jag har i alla fall kommit så långt att jag petat ner lite frön i jorden och tänt en lampa över...

Själva "byggnationen" av vår nya trädgård,,, ja kanske man borde kalla den nåt annat för jag misstänker att det blir nåt i "hästväg"...  ska ligga mellan lagårn o lilla stallet, den före detta hästhagen-

I södra delen av gården ligger växthuset, det som nu saknar en hel del glas, men bebos av hallonbuskar, och några små pallkragar som väntar på nåt...
Här tänkte jag också ha nåt...
sommarbild över södra delen av "trädgården"
Mer än så kan jag inte säga i nuläget...

Det där med gråten då?

Jo igår skulle jag gå på Step igen.
Det gick käpprätt åt skogen.
Efter halva tiden damp mitt blodtryck i botten igen, jag fick gå ut och sätt mig. Så fort jag reste mig så fick jag det där berömda "vita susandet" i huvudet... Satt en bra stund utanför salen, men till slut så kom jag ut i omklädningsrummet och det kändes lite bättre... men...

Det var bara att packa ihop och åka hem.
Då grät jag av frustration! Jag som så sällan gråter (beror nog mest på att jag är en lycklig person, ta i trä)...
Men att inte klara av ett pass Step, som är så himla kul!
Ringde hem till husse o sa att nu kommer jag hem, och så brast jag i gråt. Tror ni han blev helt förskräckt? Jag, som sagt, som sällan brister ut i gråt. Sen blev jag ompysslad när jag kom hem (och så hann jag se Farmen, det var ju bra förstås...)

Får nog ta och kolla upp mitt blodtryck. Kanske ligger en förkylning o spökar? Eller så är det så helt enkelt så, att det där är alldeles för hårt för mig, gamla människa. Kanske borde jag hålla mig på mattan o stepbrädan här hemma, i min egen takt?
Fortsättning följer säkert...

8 kommentarer:

  1. Ser med spänning fram emot ditt trädgårdsbyggande....................jag kan behöva många råd och tips.
    Tv programmet trädgårdskampen tycker jag är så bra............ser du det?
    Har faktiskt lärt mig en del där.

    Vad synd med ditt blodtryck, du kanske ska kolla upp varför det sjunker så............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Tjenare trädgårdsmästarn! Så roligt, du har planer, det skall bli jättekul att följa. Ett råd bara, ta en bit i taget till en början, annars kanske du förtar dig och det gör man rätt lätt, tror jag. Stackars dig, blev du så ledsen, hoppas du känner dig bättre nu och att du inte får vitt sus i huvudet igen. Jag tror det är bra med snällrörelser om man inte är 20 längre. Gå och prova ditt blodtryck så du känner dig lugnare sedan.
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  3. Så spännande det ska bli att få se fortsättningen på din trädgård. Lyckans dej som har ett växthus! Fast jag har ju min stora veranda, det funkar ganska bra för mej, det lilla jag odlar. Ja, det där med blodtrycket är jobbigt. Mitt skenar bara jag sätter foten innanför vårdcentralen, hatar läkare!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Men din stackare! Kram! Kan tänka mig att husse blev förskräckt och trodde att något värre hade hänt. Hoppas det ordnar sig med blodtrycket snart. Jag är mamma upp i dagen, jag, så jag instämmer i föregående talares kommentar. Det blir nog en jättefin trädgård till sist, ska du se! En annan kommer väl ha en jordåker, höhöhö. Ha en fin helg och jag håller tummarna för att den där katten kan flytta till er :-) Och höns, såklart!

    SvaraRadera
  5. Trädgårdsprojekt i år, här med ;)
    Vad läskigt med ditt blodtryck. Kanske bra att kolla upp?
    Kanske var det förkylningen som spökade? Bra att husse pysslade om dig, det behöver man ibland!
    Hoppas du njutit din whisky ikväll! ;) =)
    Trevlig helg och krya på dig!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Stackars dig, nu ringer du och beställer tid på vårdcentralen. Det måste vara något som går att åtgärda så du slipper de här besvären.
    Du måste ju kunna gympa och slippa vara orolig varje gång när du anstränger dig fysiskt. Du har stora spännande projekt på gång och inte tid att må dåligt min vän.
    Det blir perfekt med en trädgårdsblogg och du kommer lära dig massor under tiden. Jag undrar ibland hur vårt hus hade sett ut om vi inte hade haft vår blogg.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får ordning på blodtrycket när det håller på så där...
    spännande med trädgårdsblogg
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Du får köra trädgårdsjympa som jag gör..var ute 1,5 timme i morse och räfsade och fixade..och så maltepromenaderna gör ju sitt...gamla människan...du... i år fyller jag 60 .:-/ kram på dig

    SvaraRadera