fredag 7 februari 2014

Friday, snö, fårfällar och mobiltelefoner

Det enda som snö är bra för, det är att fräscha
upp fårfällar med...
resten qan qwitta...






Nu kom det först stora blöta vattendroppar
från himlen, sen blandade de sig med snö
och så bidde det stora "lakan" vita flingor
För att sen återgå till regn och takdropp.

Har en liten önskan att det inte ska komma
mer snö nu, utan det som är kvar ska sakta
men säkert försvinna och så får vi tidig vår.

Är det för mycket att be om?
Vah?


Easybeats... 
med den ultimata charmiga fredagssången...

Friday on my mind.

Tänk va söta pojkarna var på den tiden, 
då det begav sig...





Hur det gick med min iPhone, den nya? Om jag lämnade tillbaks den?
Ha ha, nej då. Husses återupplivade visade sig ha fått fel på vissa
nödvändiga (beror på hur man ser det) funktioner.
Det gick inte att ansluta till Wi-Fi eller Bluetooth... "bara"
att ringa och surfa på mobilsurf.
Så...
jag behåller min nya och den lätt justerade mobben får bli en
reservdito... med ett kontantkort i.
Så lätt löste sig min dilemma om återlämning....hihi.

2 kommentarer:

  1. Bra att dilemmat löste sig! Jaaaa sol och takdropp, första kaffet på altanen som jag längtar!
    Så trevligt med en tripp till Ullared, ja dit skulle jag med vilja komma, har ju inte världslångt dit! Sen öppnade de Lager 157 i Kållered i höstas, jag åkte dit galet mycket folk vände i dörren och åkte hem! Ändå kör jag förbi varje dag och inte har jag stannat till inte!
    Ja denna längtan t fredagsmys, äldsta beställde hemmagjorda hamburgare, det är bra gott! Mannen jobbar sent så äldsta och jag har hyrt film, hoppas på att mini monster somnar i tid runt sju!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill också ha en tidig vår, det vore perfekt.. jag tycker det är superskönt att det kommit så lite snö den här vintern. I och för sig bäddar väl det för en fästingrik sommar men det ska vi inte tala om nu hahha. De gillar ändå inte mig - men det gör myggen, däremot! Fast åh, det är ju nästan så jag längtar efter en liten mygga nu... bara för att den innebär sommar... men nu har vi hela den ljusa härliga tiden framför oss - det var fortfarande ljust tio i fem när jag gick ut från jobbet. Underbart! Kram!

    SvaraRadera