tisdag 25 februari 2014

Här är så vackert, tänk jag hade glömt...

Jag hade nästan glömt den här delen av skogen.
Den som vi sällan gick, trots att den är så nära.

Kanske beror det mest på att vi inte var "såna" som
gick i skogen barasådär förr.


Oftast så var det halvdana promenader där jag,
oftast jag, var trött och inte orkade gå.

Ja det kan jag förstå, för inte kan man hänga på 
mig fyrtio kilo nu och jag knatar runt i skogen
och visslar och njuter, inte...

Men mest var det för att vi inte var såna då.
Som packade en ryggsäck med en filt, en
termos med kaffe, några ost-mackor, vattenskål
o vattenflaska till hunden...

Nu är vi såna---
tänk att man ska måsta flytta hela sitt bohag en bra
bit o tillbaks för att få till det med sånt...



6 kommentarer:

  1. Underbart! Bättre sent än aldrig, säger man ju. Men oj är det fyrtio kilos skillnad? Inte undra på att de trodde att din man skaffat en ny fru hihi. Det låter underbart med lite picknick i skogen. Jag älskar picknick - till och med lutad mot bilen på ett industriområde - även om skogen eller annan vacker plats hellre är att föredra!

    SvaraRadera
  2. Härligt...det är aldrig försent.....stor kram

    SvaraRadera
  3. Aldrig försent att förändra...ha det så bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Jag är ingen skogsälskare, jag är aldrig i skogen med mina barn eller klär hela familjen så käckt och packar matsäck men någongång skulle jag vilja... men nä! Fast när jag läser detta så finns det hopp om att jag kanske tar mig till skogen någon dag... jag kan gärna gå i skogområden där stigen är minst 2-3meter bred!Det finns en liten plätt i motionsspåret "runt hörnet" där man kan sitta och fika... där har jag varit! ja vilka enorma problem jag har haha....

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig reflektion!
    Jag gillar att vara i skogen, men mest för att äta matsäcken, tror jag ;)
    Ha en fin torsdag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland behöver man få sig en kick i baken för att vakna :-)

    Ha en bra dag nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera