fredag 21 februari 2014

Inte mycket nu...

Här händer inte så mycket nu...

Lite förkylning så där,,, huvudvärk
o snorig,,,
Tillräckligt för att fundera på att hoppa över Step-grupperna
men prommisarna funkar i alla fall.
Var på Bodystep i onsdags men det var ack så jobbigt 
med lätt "näsdropp" ...

Förra helgen hade vi besök av bonussonen m
flickvän. Hon hade fyllt jämnt så jag hade
plockat ihop en korg med
"godsaker"...
det är tacksamt att handla till tjejer som
gillar blingbling o skönhet o sånt...




Allt är inhandlat på Gekås i Ullared och så fick
hon ett halsband från Moltaz Design

och glasunderlägg med personligt tryck på
(husse gör såna)...


Nu är jag igång med grönt.
Första fröerna är i jorden.
Och pellisarna är omplanterade.

Tänkte gör en ny blogg
så ni kan följa mig på min väg
i det gröna.
Där massor av pengar (nåja, lagom...), energi och förhoppningar
ska försöka göra en grönskande trädgård av den gamla
gårdens markplättar...

Med de icke-gröna fingrarna, okunskap, jorden där inget växer
och växtzon 5 som motspelare...

Det ni!
Jag återkommer när jag är klar med mina förberedelser...


5 kommentarer:

  1. Så kul med ett livstecken ifrån dej! Misstänkte att du hade drabbats av någon åkomma! Här kom vår äldste hit, han har haft flunsan i en dryg vecka. Luftombyte och lantluft ska ge honom nya krafter! Visst är det enklare med presenter till tjejer, den där korgen såg inte alls dum ut! Så spännande det ska bli att följa din trädgårdsblogg. Jag har börjat lite smått med att så, tomatfröna har börjat gro och även lite aster har kommit upp! Jag har alla pelargoner kvar att fixa!!
    Krya på dej! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Den korgen skulle jag blivit glad om jag hade fått.
    Kul med en ny blogg, kliar det nu i dina gröna fingrar att få sätta igång ute.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Perfekt present till en tjej, kan tro hon uppskattade den.
    Hade jag inte sagt nej till......................
    Jobbigt med en förkylning, även om man inte är sjuk direkt så tröttar det.

    Låter spännande med en trädgårdsblogg, ska bli kul att följa.
    Ser jag fram emot.

    Ha en fin helg, här öser regnet ner och dött i butiken så jag känner mig rätt less just nu,
    Kram på dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Lugn promenad och att få frisk luft är den bästa medicinen att bli frisk...
    Ja tjejer är ju Alltid lätt, Du ska se när Mannen fyller år, det är ju ens ingen idé att köpa något tråkig jag är men han är ju också tråkig som inte önskar sig nåt!
    Men nu har NY planer tagit fart! April eller Maj bär det av! Det måste klaffa lite med NHL matcher och Wiggo som har nationella prov och inte kan vara ledig mellan Mars Till mitten av Maj!

    Jag följer gärna dina gröna tips!
    Krya på dig
    Och ha en fortsatt trevlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera