tisdag 11 februari 2014

sjuttitusen...

Över sjuttio tusen sidvisningar på min blogg.
Ja det låter ju väldans trevligt...
Men man vet ju att det är många som halkar
in på ett bananskal...


Det är med hjälp av appen Bluefire, ett lånekort
på bibblan och Bibliotekens sida för e-böcker.

Idag kollade jag... hälften av böckerna på 10-i-topp
av lånade böcker har jag inte läst... ännu.

Tid. 
Det tar tid att läsa. 
Men det är ack så roligt/intressant/vilsamt/osv

Så många böcker, så lite tid...

Just nu läser jag
Stenhjärtat
av Katarina Wennstam

Precis börjat,,, verkar bra.

Så många doftljus, så lite rum... 
Hur gör ni?
Doftljus har ju olika dofter (såvida man inte köper
bara ett o samma hela tiden, såklart, eller o-doftade)
Har ni olika dofter i olika rum?

Själv är jag vanilj-freak, och i badrummet har jag sån
fresch linen-variant.

De här fyra olika hittade jag på Rusta. Locket på.
Annars blir det bara doft-pyttipanna av alltet...




7 kommentarer:

  1. Grattis till dina sjuttiotusen sidvisningar! Här är det döläge vad det gäller läsning, läste fort ut min julklappsbok, men sen blev det stopp. Det där med ljudböcker har jag försökt, men inget för mej. Måste sitta där och känna boken, bläddra och känna lukten av papperet, annars blir det ingen koncentration. Sån är jag! På tal om lukt, vaniljdoftljus är de bästa!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Vaniljdofter brukar jag köra med ofta.
    Doftar lagom sådär.................
    Känner igen dina ljus från Rusta, har haft ett par av dem. Tyckte de var helt ok har jag för mig.
    Tyvärr doftar en del ljus väldigt starkt....................så gubben klagar på huvudvärk!

    Ha det fint,
    Kramkram Anneli

    SvaraRadera
  3. Doft-pyttipanna var ett nytt ord hehe.. fast det stämmer ju då det blir en massa dofter och man blir yr (iaf jag) snygga burkar med ljus... jag har ett doftljus nu! gillar inte för starka dofter.. Citron doft är gott! och de där ljusen som luktar "nybäddat-cotton-fresh"är nog favoriten...
    Stenhjärtat är det fortsättningsböcker på "alfahanen" mm mm ??? för dom var otroligt bra?
    idag har jag varit hemma med barnen... morgonen började bra sen gick det bara utför, irriterad och arg, för vad vet jag inte??? men en skit dag blev det i alla fall..

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Kul med många sidvisningar!
    Jag använder mig nog mest av en doft i taget, annars försvinner allt i ett doftmoln, samma med parfymer och bodylotion på mig själv ;)...
    Helena.

    SvaraRadera
  5. Gratulerar till alla sidvisningar! Jag tror att jag möjligen har en sån räknare insatt men jag har glömt titta på den. När jag är uttråkad brukar jag sitta och klicka in på min egen blogg, om och om igen. Nej, det gör jag inte, nu skojade jag, fast det var inte så roligt......
    Doftljus, ja, på ett ställe, där jag sitter nu har jag en doft i taget. Annars så är det en enda röra, men jag är nog också svag för vanilj. Det är så härligt när det kommer en doft farande när luften rör sig! Dom var söta dom ljusen du hittat på Rusta.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jag har olika doftljus i olika rum, jag med. Vanilj är en doft jag återkommer till ofta ;)
    Fina de där från Rusta var! =) Rusta har för övrigt mycket kul och fint!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Grattis till alla sidvisningar...jag är inte förvånad...vännen ♥
    Doftljus är ju härligt...blir smått beroendeframkallande...hiih...
    Önskar dig en fortsatt fin Alla Hjärtans Dag och trevlig helg och sänder ett helt fång med varma kramar♥
    ~Lollo~

    SvaraRadera