lördag 1 februari 2014

Välkommen Februari, du är efterlängtad!

Äntligen! Februari!
Nu är allt avslutat vad gäller ö-boendet.
Saknar? Nej, men lite nostalgikänsla
får jag allt när jag kikar på foton
därifrån, särskilt sommarbilder.

Men sommaren här på gården går inte av för
hackor, den heller...
Nu vänder det ju rejält, och en riktig
vårkänsla fick jag idag, när det var nollan
ute och vindstilla.

Men
Vilket snöväder vi fick igår!
Husse fick god användning av sitt nya snöblad
till traktorn.
Han är så nöjd så...

Själv är jag också nöjd.
Nyss hemkommen från ett Bodystep Athletic
på Atlantica Joy i Falköping.
De har olika pass varje lördag morgon
och Bodystep är ju det som jag gillar bäst
(som jag har testat, ska det stå egentligen...)

Man får bekänna färg, verkligen.
Visserligen brukar jag inte göra såna värsting-hopp
o sånt, pga av min höftledsprotes (hopp undanbedes med en sån),
men då får man köra andra grejor istället.
Idag kändes det hur bra som helst.
Huj, vad det var rejält jobbigt.
Nyfikna?




Man känner sig så himla nöjd när man lyckats hänga
med ett helt pass på 60 minuter.

Och idag så belönade jag mig med...
ja jag vet att det är helt fel sätt att belöna sig med mat/godis
men
jag åt i alla fall en semla.

Jag har ju inte tänkt späka mig for ever, utan kan tänka mig
att äta lite "onyttigt" ibland, under kontroll. 

Vikten hålls ju fortfarande... och jag lovar att jag säkerligen
bränt mer kalorier idag än den där semlan...

I alla fall...
den var väldans god.

Till middag blir det satay-kyckling,
fullkornsris och massvis av grönsaker.

Till dessert?
den brukar vi spara framåt kvällen...
lite halvfrusna bär och vaniljyoghurt.

här har det legat en semla för en stund sedan....



4 kommentarer:

  1. Din dag ser ut att ha varit mycket trevligare än min. Inomhusjogging runt i sakta mak elva varv, det är min motion. Och burit ut vovven för att kissa, mej blev hon inte arg på som hon blir på husse, gissa om han var sur!! En semla har jag också tryckt i mej! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Klart man måste få äta lite onyttigt ibland! ;) :)
    Hyfsad koll på elen har vi nog. Vi har ju ett nybyggt hus med bergvärme och "bra värmeanläggning", så vår elräkning är lägre här än i vårt förra hus (som också var "modernt" från 2001) faktiskt, fastän att det är ca 50kvm större. Så eldar vi ju i vår kamin också förstås.
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är!! :)
    Ska själv snart kliva upp på ett svettigt pass....jobbigt men skönt efteråt!
    Önskar dig en fin inledning på nya veckan
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Men va 17?1 Skrivit kommentarer men har försvunnit! Tryckte jag aldrig publicera kanske? Men en gång till stort grattis!!!!
    Kram

    SvaraRadera