fredag 7 mars 2014

Den bara gleeeed ner...

Min iPad mår inte så bra nu.

Jag skulle bara städa lite i rummet, torka av soffbordet.

På soffbordet låg iPaden och för att kunna ta av duken och torka
så lade jag den på soffan.

Den gled sakta sakta ner på golvet. Vad kan det vara? 30 cm?
Lade sig snyggt under soffbordet.
iPaden har ett (dyrt) sånt där skydd som man kan använda som ställ,
av läder och lite sådär mjukt också...

Men men.,,,
när jag sen skulle starta den så....

Icke.

Nada

Stendöd

Så jag satte i sladden för att uppdatera, bootade om den
(man trycker på två knappar samtidigt o håller)
och så uppdaterade jag den...

Sen då?

Mja,,, om man gillar psykedeliska mönster, märkliga färger o sånt så....




Vi får se vad vi göra med detta...

6 kommentarer:

  1. Det där var ju kul-inte alls! Jag hade nog börjat gråta och min man skakat på huvudet åt mig! Här går IPaden varm för jag har börjat följa "house of cards" på Netflix! Det är ju lämpligt att kolla på det sena kvällar när man ska upp tidigt -suck! Nu har jag blivit trött på att vabba! Skönt med helg och måndag igen! Ja här blir det såklart hockey! Cup i Helsingborg imorgon, uppstigning tiiiidigt! Så inga serier ikväll haha...
    Något svar från vårdcentralen?
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Nää vilken otur! Det där borde ju inte ha hänt, tycker man. Inte klara att glida ner från soffan.. dumma iPad! Hoppas du får någon ordning på den. Åh, måste kommentera Sandras kommentar ovan och nicka instämmade om "house of cards"! Väldigt spännande serie som jag nu (tyvärr) sett alla befintliga avsnitt av. Se om du inte redan kollat! Vi är riktiga serie-junkies jsut nu kör vi två avsnitt av "the killing" per kväll (minst). Ha en fin helg och lycka till med paddan! Kram!

    SvaraRadera
  3. Nu sitter jag här och ler.......vad har hänt med den egentligen? Hade den trillat ner i nåt skurvatten hade jag förstått det där mönstret, men det här var ju makalöst, ser ut som om universum gjort sitt intåg rakt in i din mobil! Jaaaa, man vet inte vad som kan hända dom där grejerna. Maximal otur. Hoppas den repar sig, eller hur man nu säger!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vilken otur du har, drulleförsäkring är det första jag tänker på!!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Men fy så trist! Har du drulleförsäkring?
    Jag spillde ut en kopp te över min mac, när den bara var knappt ett år gammal och jag fick ny på försäkringen utan problem :)
    Lycka till!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Men så den blev..........hoppas den går att fixa till
    kram Rosa

    SvaraRadera