söndag 2 mars 2014

Vi hade ju tänkt...

Vi hade tänkt ta en vända ut i skogen idag....
men så är det det där med
väder
vasalopp
ork
energi

Så det bidde inget med det...
vi softar
kollar på TV
(jag sitter vid datorn och halvlyssnar/halvkikar)
kurar ihop oss på fårfällarna
kikar ut genom fönstren o tänker att jaja det går åt rätt håll

Lilleman då?
han ligger ihopkurad i soffan, på en fårfäll,
och släpper man ut honom så sitter han bara på trappan
och väntar på att bli insläppt igen
till soffan...
ett riktigt hundväder idag alltså...

Snart ska husse göra mat
det blir torskrygg med pepparrot
och
baconlindad sparris---

sen tror jag det blir en film eller nåt sånt
lagom arbetsamt

I morgon ska jag ta tag i det där med min yrsel...
tror jag

från förra promenaden... gammal lada i skogen...

9 kommentarer:

  1. Nej vad otäckt med yrseln! Jo då ta dig genast dit imorgon och kolla! Så är du snart uppe på brädan igen!
    Tack han mår bättre idag, jag blev lite smått rastlös och stack t Kungsmässan, sa till mannen att vi behöver verkligen blöjor, typ NU! Sen att man spanar och fyndar i andra affärer också hihi...
    Resten av em blir lugn! Vi kör på köttfärssås och spaghetti idag! Mums!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Skönt att bara ta det lugnt och slappa i soffan
    här blev det kyckling i ugn och gröna bönor till
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Vacker bild!! :)
    Har du oxå yrsel, och lite dålig ork...så oxå jag tidvis :( Det är inte lätt att motivera sig till långa promenader då alla gånger.
    Här är grått och lite trist väder så det blir nog soffhäng idag, här med ;)
    Ha en fin ny vecka vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Vi hann ta vår "vanliga" vända i skogen innan regnet kom, började föe en stund sedan. Så kallt så inga ormar var framme.'Här har jag kämpat med mina pelargoner, har sådana mängder så jag måste nog skaffa mer pelargonjord.
    I nästa liv ska jag ha en gubbe som är kock! Avskyr att laga mat, men måste för ingen annan gör det, har väl fått den bördan för mina synders skull!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Det låter inge vidare med yrseln.Bäst du kollar upp detta.Kanske behöver du sakta in på farten lite...nu ska du ju börja med trädgårdsterapi också. Det tror jag är bra för både kropp och själ. Man blir aldrig färdig utan det är ett sätt att leva...Jag tror jag ska vara ute mycke denna vår. Jag går i pension den 1maj.....som jag ser fram mot mycke.Tidigt tycker somliga att gå vid 61,men det tycker inte jag.
    Hoppas du haft en skön vilodag. Det behövs ibland.
    Här snöade det i em. Inte roligt alls,men snart så är det vår på riktigt.

    Ta väl hand om dig!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Det låter väldigt mysigt! Och när inte hunden ville vara ute, nej, då är det ingen idé att försöka själv heller.
    Ja, ta itu med din yrsel - det har jag hört att man alltid skall göra. För att utesluta allt. Lycka till!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Är väldigt svag för gamla byggnader med patina. Så snyggt när vind och väder har satt sina spår, alla gråa toner, alger i grön och gult om man tittar nära...

    Krya på dig

    /Anette

    SvaraRadera
  8. Hehe ett riktigt hundväder ja! Vi var ute och gick för en gångs skull (blir för lite av den varan på vinterhalvåret) och hann in igen innan det började vräka ner snö. Men det lade sig inte, som tur var. Vilken härlig gammal lada.. Hoppas du får ordning på yrseln! Maken har lite samma problem och jag tror det är lågt blodtryck där också, han har så låg viloplus. Jag är precis tvärtom så vi möts väl på halva vägen ;-) kram!

    SvaraRadera
  9. Hallå där! Du har vunnit femöringar hos mej! Titta in och maila din adress! Ett litet paket ligger här och väntar!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera