torsdag 27 oktober 2016

Höst och allt på en gång



Så kom vi iväg till slut. Med näst sista flyttlasset följde
sängarna med, och det betydde att jag nu kunde bosätta
mig på riktigt på gården.

Behöver min säng, den mjuka, inställningsbara, för att kunna
ligga skönt. Tillbringar mycket tid där...

Så svårt att gå. Går omkring lite försiktigt och plockar upp
från kartongerna. Sen tillbaks till sängen för att vila.
En lite stund vi datorn. Sen vila igen.
TVn finns nu vid fotänden av sängen, praktiskt.

Ett läkarbesök med mindre roligt besked gjordes förra veckan.
Då fick jag reda på att min tredje höftledsprotes hade lossnat och
hölls ny bara på plats av två skruvar som hotar att gå av.

Det kan vara en infektion som orsakat protesavlossningen.
Eller så är det den gamla metallosen som spökar.

I tisdags, förrgår, sövdes jag och de gick in och tog rejäla
prover från leden. Dessa ska nu testas under två veckor.

Vill det sig illa så väntar lång antibiotikakur och sen byter
man ut leden mot en reserv som ska sitta ett tag och så
byter man till en ny igen... ja det är inte bara-bara,,,

Om de inte hittar någon infektion så byter man "bara" ut
protesen och försöker hitta nåt bra sätt att fästa den. Samtidigt
försöker man få upp den del som sitter i lårbenet för att
försöka fixa benlängden. Men sitter den för hårt, och
inte går att ta upp, så får jag leva med 2 cm längre vänsterben.

Håhåjaja.

Nu har vi en flytt-vända kvar, att hämta det som inte fick plats sist.
Köksbord, stolar, min kontorsstol (saknar den..), lampor,
mattor och lite
annat smått o gott.

Sen är det bara städningen kvar. Så väldigt väldigt skönt.

Nu tror jag att jag fått ö-boendet ur systemet för alltid.
På riktigt.

Inget blev som jag tänkt. Blir det nånsin det, tänker jag...

Att planera nåt för närmaste framtiden känns så osäkert. 
När som helst dimper det ner brev (eller kommer samtal)
att jag ska in till sjukhuset igen.

Men jag hade gärna gått på Jul på Liseberg.
Och ätit julbord...


1 kommentar:

  1. Great Article it its really informative and innovative keep us posted with new updates. its was reallyvaluable. thanks a lot.orologi replica
    Nike Shoes

    SvaraRadera